در همایش ائمه جماعات و جمعه در دهلران مطرح شد؛
فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج اصلی ترین کانون جذب و تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی هستند.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۳۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج; همایش ائمه جماعات و جمعه، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت امناء مساجد و فعالان حوزه اقامه نماز شهرستان دهلران در محل نمازخانه سپاه ناحیه دهلران برگزار شد.

براساس این گزارش؛ سرهنگ پاسدار علی آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در 37 سال پیش در اینچنین ایامی، انقلاب اسلامی ایران با رهبری پیامبر گونه امام راحل و با تکیه بر اراده و ایمان مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به موضوع وحدت در آموزه های دینی و سیره رسول اکرم(ص) افزود: وحدت یک کلمه بسیار مقدس است و برای رسیدن به وحدت انسان های بسیار شاخص جان خود را فدا و از همه ی هستی خود گذشتند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با بیان اینکه مساجد مهمترین کانون جذب نوجوانان و جوانان می باشد، عنوان کرد: تعامل و همکاری بین فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد از ضرورت های انکار ناپذیر می باشد.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان انقلاب علیه جوانان، مساجد باید به عنوان الگویی راستین و محل پرورش استعداد های جوانان و نوجوانان انقلابی و مومن و ارزشی بعنوان آینده سازان کشور تبدیل شود.

سرهنگ آبدونی با بیان اینکه مسجد سنگری مقاوم و دژی مستحکم علیه دشمنان اسلام است افزود: امروز هیچ تفکری و قدرتی نمی تواند در مقابل بسیج بایستد چرا که بسیجیان به عنوان سنگرداران مساجد با اتکا به قدرت ایمان و اخلاص، همواره بر نقشه های دشمنان خط بطلان کشیده اند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعت مودت بیشتر بین ائمه جماعات با فرماندهان پایگاه ها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه است.

*امام جمعه دهلران: خروجی حلقه های صالحین در مساجد و پایگاه های مقاومت، تربیت و جذب جوانان مومن و متعهد به انقلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اصول و مؤلفه‌هایی که انقلاب اسلامی و ملت ایران به ارمغان آورده است بحث وحدت بین تمام مذاهب و اقوام است که در واقع این همایش نمونه‌ی بارز وحدت و یگانگی علما و ملت در جهت تداوم انقلاب اسلامی است .

وی با تقدیر از سپاه ناحیه دهلران به دلیل اهمیت به موضوع نماز و مساجد افزود: سپاه پاسداران که یادگار امام راحل است همواره در خدمت انقلاب بوده است و خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری از جمله ساخت و احداث مساجد به ویژه در سطح شهرستان دهلران ارائه نموده است.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: از مسئولان استانی انتظار داریم تا نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان دهلران راه اندازی شود تا هیئت امناء مساجد برای ابتدایی ترین امورات اداری خود به مرکز استان بااین بعد مسافت مراجعه نکنند.

وی گفت: خروجی و ره آورد برگزاری مراسمات مذهبی و بصیرتی از جمله حلقات صالحین می بایست جذب و تربیت جوانان مومن و متعهد باشد.

موسوی اضافه کرد: تدوین برنامه برای مساجد باعث جذب مردم به این مکان مقدس می شود و البته این را نیز باید بگوییم که هیئت امنا و فرماندهان پایگاه باید حضور مستمر در مساجد داشته باشند تا باعث تشویق حضور عموم گردند.

امام جمعه دهلران خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم جوان ها را برای حضور در مساجد تشویق کنیم که با حضور و هدایت آنها بعنوان کسانی که در آینده سکان این کشور را به دست خواهند گرفت، گامی در جهت پیشرفت و تعالی جوانان و نوجوانان برداریم.


ارسال نظرات