امام‌جمعه اهرم گفت: مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی و معرفی آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ از بیانات و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است که نباید این‌ها فراموش شود.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۲۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت‌‎الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تبریک آغاز سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه هفته آینده راهپیمایی 22 بهمن‌ماه است که از همه مردم درخواست می‌کنیم در راهپیمایی باشکوه این روز شرکت فعال داشته و یک‌بار دیگر با امام و آرمان‌های بلند نظام و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

امام‌جمعه اهرم تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی برای بسیار از تحلیلگران به‌عنوان معمای قرن پدیده‌ای منحصربه‌فرد، کم‌نظیر و یا بی‌نظیر تلقی شده‌است.

وی افزود: بسیاری از تحلیلگران و نظریه‌پردازان دنیا پیروزی انقلاب اسلامی را بر رژیمی که تا بن دندان مسلح و مورد حمایت قوی استکبار جهانی و غرب بود را عجیب و غیرقابل باور می‌دانستند.

راستگو ادامه داد: تعدادی از نویسندگان غربی در کتاب‌های خود به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان داشتند همه ما حوادث انقلاب با حیرت نظاره می‌کردیم بالاتر از همه انقلاب ایران بود که این انقلاب پدیده‌ای کاملاً خلاف قاعده و طبیعت بود.

امام‌جمعه اهرم با اشاره به کلام امام (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اراده الهی ایمان و عمل به اسلام کلید اصلی و علت‌العلل سقوط طاغوت و پیروزی حق بر باطل بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از واژه‌های قرآنی بشارت حکومت مستضعفان است که با پیروزی انقلاب اسلامی امام این واژه کلیدی را وارد ادبیات انقلاب اسلامی کرد.

راستگو گفت: یکی از ویژگی‌های امام (ره) استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان بود که دلیلش واضح است از نظر امام (ره) پیروزی انقلاب اسلامی مرهون تلاش و زحمات طبقات پائین اجتماع یعنی همان فقرا، پابرهنگان، نیازمندان و مستضعفان بود.

امام‌جمعه اهرم عنوان داشت: در اندیشه امام (ره) رسیدن به حکومت اسلامی مقدمه‌ای است برای رسیدگی  به حال فقیران، محرومان، مستضعفان و پابرهنگان جامعه و هدف از انقلاب اسلامی فقر‌ستیزی بود.

راستگو با اشاره به اینکه در دهه فجر و شاهد خدمات دولت هستیم، افزود: در دهه فجر شاهد خدمات دولت هستیم که معمولاً بعضی از پروژه‌ها افتتاح  و نماد خدمت به مردم است، به‌عنوان وظیفه امام (ره) این را به مسئولان و کارگزاران توصیه می‌کند.

امام‌جمعه اهرم ادامه داد: یکی از برنامه‌های خوبی که در دهه فجر مشاهده کردیم راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در روستای عالی حسینی است  که شاهد حضور قشر محروم و مستضعف در این بیمارستان برای درمان هستیم.

راستگو گفت: از دیگر مواضع حضرت امام (ره) که جزء شعارهای اصلی انقلاب هم هست مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا است.

امام‌جمعه اهرم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دبیر شورای امنیت ملی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال تغییر مبانی انقلاب و جابه‌جا کردن خطوط اصلی و روشن انقلاب اسلامی هستند و می‌خواهند این شعارهای اصلی تغییر دهند.

وی ادامه داد: مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی و معرفی آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ از بیانات و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است که نباید این‌ها فراموش شود.

امام‌جمعه اهرم افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه ما به استکبار جهانی و رفتار آمریکا کاملاً عوض شد و 37 سال ایستادگی و مقاومت کردیم و همان‌طور که امام (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند طی 37 سال گذشته هم هیچ غلطی نکرده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات