امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن گفتند : همه شما ملت بزرگ ایران برای بیعت با خدا ، رسول خدا و ولی خدا خواهید آمد و باید راهپیمایی خیره کننده ، اعجاب برانگیز و باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی، امسال خلق شود .
کد خبر: ۸۶۳۲۰۹۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه همه عالم انتخابات ایران اسلامی را رصد می کنند افزود : شاید سلایق مختلف وجود دارد اما هیچ عذری قابل قبول نیست چرا که این نظام و انقلاب برای همه شماست.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه پی گیری هر اعتراض و انتقادی باید از مجاری قانونی باشد اظهار داشت: بعضی ها این روزها حرف های بی جایی زدند که از آنها انتظار نمی رفت و تعرض به نظام برگزار کننده انتخابات از مجریان و ناظران و قله آن شورای نگهبان مقبول نیست و می تواند سرآغاز ناامنی در انتخابات و به هم ریختن کشور باشد

وی با دعوت مردم به هوشیاری در مقابل بهانه های پوچ افزود: نباید به نغمه هایی که هر کس به هر بهانه ای می زند گوش داد چرا که عدم احراز ، رد صلاحیت ها باید بر اساس مجاری قانونی دنبال شود .

امام جمعه میبد با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد آتش افروزی کند و حرف های بی ربط و تند بزند تصریح کرد: شورای نگهبان نقطه اتکا انتخابات کشور است و اگر به هم بزنیم انتخابات های به هم ریخته پیدا خواهد شد و امنیت کشور ، سلامت انتخابات ، نیافتادن در آشوب و فتنه انگیزی ها وظیفه ای است که همه ما باید به آن توجه کنیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد : دوستان به انتخابات ملت ایران امیدها بسته اند و دشمنان دلبسته ناامنی و به هم ریختگی و فتنه های جدید اند بنابراین ملت بزرگ ایران باید در مقابل این توطئه ها هوشیار باشند.

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره به سخنان اخیر سفیر عربستان مبنی بر نگرانیش نسبت به انتخابات ایران گفت : سخنان سفیر عربستان در واشگنتن مفت ترین حرف قرن است چرا که کشوری که ۲۰۰ سال است تنها حدود ۵ هزار شاهزاده روی چاههای نفت افتاده اند و منافع جهان اسلام را به تاراج می برند ، از انتخابات ، دموکراسی و حقوق بشر چی می داند .

وی افزود : اگر عربستانی ها راست می گویند یک انتخابات نیم بندی برای تعیین پادشاه خود برگزار کند .

امام جمعه میبد با بیان اینکه عربستانی ها هنوز نمی دانند انتخابات با چه الفبایی نوشته می شود افزود : آنها نمی توانند درباره ایران که کشوری مقتدر است و بیش از ۳۷ انتخابات برگزار کرده و قدرت از این جناح به جناح دیگر انتقال یافته و از رهبری تا پایین ترین سطح شوراهای یک شهر با آراء مردم شکل می گیرد حرف بزنند .

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به پیروزی های ارتش سوریه گفت: همین روزها با مجاهدت ارتش سوریه ، حزب الله و مستشاران سپاه قدس ما ، نوبل و الزهرا و مناطق جدیدی در سوریه فتح شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با قدردانی از خانواده های شهدای مقاومت و مدافع حرم افزود : در برابر داعش در عراق هم ایستاده ایم و شما راهی به جایی نخواهید برد.

وی بر پایه ریزی اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت : این پایه ریزی باید از حالت شعار بیرون بیاید .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه امیدواریم در پایان ایام بهمن شاهد پایه ریزی قدرت بزرگ و آرامش و امنیت و سلامت بیشتر در کشور باشیم که نیاز آینده ماست اظهار داشت : همه کسانی که مسئولیت دارند به این وظایف توجه و فرمان و هدایت رهبری و قانون را محور حرکت خود قرار دهند.

امام جمعه میبد در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با بیان اینکه ما همچنان قدر انقلاب اسلامی را نمی دانیم و انوار درخشان انقلاب اسلامی هنوز برای ما شناخته شده نیست یادآور شد : یکی از جلوه های مهم انقلاب اسلامی تکان دادن نظریه ها و تئوری های علمی غربی بود ؛ جامعه شناسان و سیاست مداران و فیلسوفان غرب قبل از قیام بزرگ ملت ایران و انقلاب شکوهمند امام همگی بر این نظر بودند که عصر دین به پایان رسیده است و دوره خداگرایی و توجه به عالم قدس تمام شده است .

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه مکتب هایی مثل مارکسیسم که می گفت دین افیون ملت هاست و بشر رابطه اش از عالم غیب قطع شده است افزود : قیام بزرگ ملت ایران بر روی همه این تئوری های فلسفی ، جامعه شناسی ، سیاسی و مکتب های پوشالی مدعی پایان عصر دین را خط بطلان کشید و آنها را به حاشیه راند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : با انقلاب اسلامی مسیحیت ، بودیزیم و مسلمانان از همه فرق و مذاهب بیدار شدند ؛ چرا که ملت ایران زیر سایه اسلام با تمسک به معارف الهی و اهل بیت معادله های علمی و معرفتی جهان را تغییر داد .

خطیب جمعه میبد از انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک انقلاب بزرگ در جهان یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران ، پایه ریزی یک معرفت جدید ، فلسفه نو و نگاه جدید و حرکت دادن بشر به سمت نگاه تمدنی نو مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است و باید قدر این حرکت عظیم عمیق و ژرف را بدانیم و به آن افتخار کنیم .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ذات خود بین المللی و صادر شدنی است افزود: این همه دشمنی بخاطر این است که فلز انقلاب معرفتی و صادر شدنی است که جهان را تحت تاثیر قرار میدهد به همین دلیل استکبار همه ابزارهای شیطانی و سحر و جادوی خود را آورده اند تا این انقلاب را به حاشیه برانند اما انقلاب آرام و نرم و با منطق و عقل زیرساخت فکر و معرفت جهان را تغییر می دهد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت : قدرت ما قبل از آنکه در حرکت های نظامی و امنیتی باشد در فکر و عقل و منطق ماست اما هر جایی هم لازم باشد قدرت نظامی و شجاعت ملت ما در برابر دشمنان قد علم خواهد کرد.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه ابعاد بین المللی انقلاب امروز فرق کرده است افزودند : در دوره ضعامت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی یعنی در دو دهه گذشته و دهه اخیر ، انقلاب اسلامی وارد فضای جدید بین المللی شده است .

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : سالهای بعد خواهند گفت که رهبری عظیم الشان ما چه قدرتی و توان و اندیشه بلند و شهامت و شجاعتی در برابر این غداران عالم و فتنه های استکباری داشت که این چنین ایستاد و امروز قدرت انقلاب اسلامی از درون ایران به نقاط بسیاری در جهان منتقل شده است و مستکبران بدانند این انتقال متوقف نخواهد شد و به پیش خواهد رفت .

خطیب جمعه میبد قدرت درونی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت : انقلابی ها و حزب الهی ها و متدینین عقب ننشینند و حراس نکنند چرا که دستاورد انقلاب اسلامی غیر از ابعاد معرفتی ، فلسفی ، فکری و بین المللی و دینی ، دستاوردهایی در داخل کشور دارد که در این شرایط بحرانی جهان بسیار بالاست .

وی افزود : اما چنین انقلابی در برابر توطئه های سنگینی قرار دارد که یکی از این توطیه ها ناامید کردن نسل جوان و انقطاع آنها از سرچشمه زلال انقلاب و تطهیر نظام ستم شاهی ، امریکا و اسرائیل است که از طریق فیلم ها ، هنر و ابزارهای رسانه ای از بیرون از مرزها ها با ادبیات مختلف انجام می شود .

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه براداران گفت : جوانان مستعد و با اصالت باید به حوزه ها بیایند تا حوزه ها تقویت شود .

امام جمعه میبد افزود : استان یزد و شهرستان میبد ، چهره های بزرگ دینی در خود تربیت کرده اند که نقش مهمی را در عالم ایفا کرده اند.
ارسال نظرات