امام جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات حضور مردم در صحنه و حمایت از نظام گفت : حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف بزرگترین پشتوانه این انقلاب است .
کد خبر: ۸۶۳۲۰۹۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت : روز 22 بهمن روز تجدید پیمان با آرمان های نظام و بیعت مجدد با امام ، شهداء و رهبری معظم انقلاب اسلامی است و مردم ما با حضور خودجوش در جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند که هنوز ملتی زنده اند و پای انقلاب و آرمان های خود استقامت می کنند .

وی افزود : علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان مبنی بر اینکه مردم ما از نظام برگشته اند و نظام و انقلاب را قبول ندارند و با توجه به وجود همه مشکلات و کاستی های موجود ، مردم ما اعلام می کنند که بیدارند و هرگز از انقلاب خود پشیمان نیستند و ضمن به رخ کشیدن قدرت و عظمت نظام از اصل و حقیقت آن دفاع می کنند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : این حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف مانند راهپیمایی ها و انتخابات بزرگترین پشتوانه این انقلاب است و حمایت مردم از نظام بزرگترین قدرت و اسلحه این نظام است که از سلاح اتمی هم قویتر است .

وی گفت : دشمنان هم به این نکته واقف هستند و می خواهند به هر طریقی مردم ما را از حضور در صحنه باز بدارند که تا کنون موفق نشده و نخواهند شد .

خطیب جمعه اردکان افزود : ان شاالله ملت ما امسال هم مانند سالهای گذشته حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات را نشان خواهند داد و ضربه محکمی را به دشمن خواهند زد .

وی از همه مسئولان و برگزار کنندگان برنامه های دهه فجر در شهرستان اردکان تقدیر و تشکر کرد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : ایشان در این دیدار بر این نکته تأکید کردند که اصول و مبانی انقلاب از کلام و سیره حضرت امام خمینی (ره) گرفته می شود و مردم ، استقلال کشور ، پایبندی به مبانی اسلام ، مبارزه با استکبار ، موضوع فلسطین ، معیشت مردم و توجه به مستضعفین جزو خطوط اصلی انقلاب است که از ترکیب آنها هندسه انقلاب شکل می گیرد .

وی افزود : مقام معظم رهبری تأکید کردند که این هندسه باید حفظ بشود و باید این خطوط دائما مورد نظر باشد .

امام جمعه اردکان گفت : عده ای از اول انقلاب برخی از این خطوط را قبول نداشته و ندارند و مردم ما باید با هوشیاری در مقابل جریان ها و افرادی که می خواهند به این خطوط ضربه بزنند بایستند و اجازه ندهند که آنها در میان مسئولان نفوذ کنند .

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزشکار کشور اظهار داشت : این برنامه بسیار عالی و قابل تقدیر است و یکی از نکات برگزاری آن این است که حضور در صحنه انقلاب و دفاع از اسلام به یک قشر خاص اختصاص ندارد و هر کس در هر عرصه ای که مشغول به خدمت است باید از انقلاب ، نظام و راه شهداء دفاع کند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : نکته دوم که خیلی مهم است و ما هم به ورزشکاران شهرمان یادآوری می کنیم این است که ورزشکاران الگوی بسیاری از جوانان و نوجوانان هستند و باید بدانند که در کنار یادگیری فنون ورزشی باید به اخلاق و فضائل اخلاقی نیز اهمیت بدهند .

امام جمعه اردکان گفت : اگر ورزشکار ما در فنون ورزشی قوی باشد اما از نظر اخلاقی و رفتاری ضعیف باشد این الگو به جوانان و نوجوانان ما منتقل می شود .

وی اظهار داشت : از مربیان ورزشی در هر هیئت ورزشی که مشغول هستند می خواهم که در کنار یاد دادن فنون ورزشی به موضوع اخلاق و فضیلت اخلاقی هم اهمیت بدهند و ارزشهای دینی را در ورزشگاه ها پاس بدارند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : بزرگترین خدمتی که مربیان ورزشی می توانند به این نظام بکنند این است که همراه با ارتقای تعالیم و فنون ورزشی به ارتقای تعالیم اخلاقی هم اهمیت بدهند .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : باید از ورزشکارانی که به ارزش های دینی اهمیت می دهند نیز تجلیل کرد .

وی گفت : ما بسیار خوشحالیم که برخی از تیم های شهرستان اردکان مانند والیبال و فوتبال ساحلی در لیگ برتر حضور دارند ولی باید به رشته های دیگر نیز توجه بشود و امیدواریم که با همت مسئولین و حمایت صنایع و خیرین در سال آینده به گونه ای برنامه ریزی بشود که همه هیئت های ورزشی از بودجه مناسبی بهره مند شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به درخواست های مکرر مردمی مبنی بر اقامه نماز باران در شهرستان افزود : ان شاالله در آینده نزدیک این خواسته نیز انجام خواهد شد .

وی اظهار داشت : گاهی مردم از وضعیت امنیتی شهر گلایه دارند و خواسته دیگری که مردم از مسئولین شهرستان و بویژه از امام جمعه داشتند این بود که حدی در میان عموم مردم اجرا شود .

امام جمعه اردکان افزود : در گفتگوی حضوری با امام جمعه محترم میبد قرار شد که این موضوع در خطبه های نماز جمعه این دو شهرستان اعلام گردد و از دادستان شهرستان و مسئولین دادگستری می خواهیم که در مقابل چشم مردم حدی را اجرا کنند تا مجرمان حساب ببرند و بفهمند که به راحتی نمی توانند امنیت مردم را خدشه دار کنند .

وی تصریح کرد : انجام این کار آثار و عوارض مفیدی دارد و می تواند در حفظ و ارتقای امنیت شهر نقش ایفا کند و ما این درخواست را از مسئولین استان نیز پیگیری خواهیم کرد .

توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و بیان عوامل وارد شدن هرچه سریعتر انسان به بهشت از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آن پرداخت .

ارسال نظرات