خبرهای داغ:
همزمان با سالروز عملیات غروزآفریت والفجر8 و بیت المقدس 2، همایش آشنای گمنام به همت حفاظت الاعات سپاه خوی در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۰۲۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار منصور عزتی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در این همایش به مجاهدتها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 و تصرف منطقه فاو، روحیه جدیدی در جبهه های حق علیه باطل شکل گرفت و تمامی معادلات دشمن بعثی و حامیان منطقه ای اش بهم ریخت.

سردار عزتی افزود: شهادت، قدم گذاشتن در راه سیدالشهداء (ع) است و پیروی از راه این امام همام، بشریت را نجات می دهد.

فرمانده گردان غواصي علي‌اصغر كه گردان خط شكن در اين عمليات بود، يادآور شد: كار بچه‌هاي گردان غواصي در عمليات والفجر 8 بسيار فوق‌العاده انجام شد و مي‌توانم بگويم كه هيچ ارتشي توان تربيت چنين غواصاني را براي انجام عملياتي همچون والفجر 8 ندارد چرا كه ميانگين سني اين غواصان بين 18 تا 19 سال بود و حدود 40 درصدشان اصلا شنا بلد نبودند و بقيه غواصان هم فقط تنشان به آب خورده بود اما آموزش اين جوانان به گونه‌اي بود كه از آن‌ها غواصاني نمونه و خط شكن ساخت. در مقابل نيز دشمن بسيار قوي بود و اين ظلم است كه بگوييم توان ايران در جنگ تحميلي به فراواني نيروهاي انساني‌اش بوده است. اينگونه نيست چرا كه ما تمام رزمندگان را آموزش داديم و آن‌ها توانستند در مقابل سماجت‌هاي ارتش عراق مقاومت كنند. تعداد غواصان حدود 220 يا 230 نفر بود كه در 9 گردان سازماندهي شده بودند. اعجاز عمليات والفجر 8 به تربيت غواصان آن است.

وی به نقش حفاظت اطلاعات در پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 اشاره کرد و افزود: غواصان دریا دل در شرایط بسیار سخت آبی از رودخانه اروند رود عبور و با حماسه آفرینی، تمامی کارشناسان نظامی را حیرت زده کردند.

فرمانده سابق لشکر 3 سپاه توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات غرورآفرین عنوان کرد و اظهار داشت: نحوه انجام عملیات والفجر 8 و تصرف بر منطقه فاو همه جهانیان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با تأکید به اینکه همه ما باید حواسمان در مورد شناسایی نفوذی ها جمع باشد، ادامه داد: بصیرت افزایی شرط عبور از گذرگاه و معابری است که دشمن در آنجا دام گذاشته است و امروز به طور یقین بایستی در مراکز مهم تصمیم گیری و حساس نظام دنبال نفوذی های دشمن باشیم.

عزتی اظهار داشت: انتخاب اصلح، ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی است، در انتخاب گزینه بسیار دقت کنیم و مطمئن باشیم که هر کجا فساد، کم و کاستی،منیت، خودخواهی باشد، قطعاً آنجا از انقلاب خبری نیست و جنس انقلاب از همین جنس بچه های بسیجی از خود گذشته و فداکار است.

ارسال نظرات