رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به نقش هنر در زمینه فرهنگ‌سازی، گفت: ارزشها و اهداف انقلاب به وسیله هنر به نسل جوان انتقال یابد.
کد خبر: ۸۶۳۲۰۰۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: غلامرضا منتظری در آیین اختتامیه شانزدهمین همایش فصلی اوج هنر و دومین جشنواره آواها و نواهای انقلابی استان یزد که در سالن برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، با بیان این مطلب که هنر از سوی خداوند به انسان نازل شده که در پرتو آن دیگران را به سمت عروج بکشاند، اظهار داشت: در عرصه هنر هم به محتوا و هم به قالب باید توجه ویژه‌ای داشت.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت هنر در فرهنگ‌سازی، افزود: اگر این دو عنصر در هنر در اوج نباشد، هنر نمی‌تواند تاثیرگذاری مناسبی که باید داشته باشد را ایفا کند.

رئیس بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه شیطان برای گمراه کردن انسانها از عنصر هنر بهره می‌گیرد، گفت: یکی از بهترین ابزارهایی که می توان از آن برای فرهنگ سازی استفاده کرد، ابزار هنر است.

منتظری یکی از متعالی ترین نوع هنر را شعر دانست و گفت: همانطوری که دشمن و شیطان برای پیشبرد اهداف خود از هنر استفاده می کنند ما هم باید استفاده از هنر را به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جوان، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای انتقال این مفاهیم و ارزشها، استفاده از هنر به ویژه شعر است که باید در دستور کار قرار گیرد.

تسنیم/

ارسال نظرات