نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: از سفارشات و توصیه‌های اصلی حضرت امام خمینی(ره) توجه به معیشت و رفاه مردم بود.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۸۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارشیزدرسا، حضرت آیت‌آلله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد اظهار داشت:هر جامعه ای که از داشتن حاکم و یا رهبری مشروع و مقتدر بی بهره باشد با مشکلات بسیاری از جمله هرج و مرج و به تبع آن دست اندازی متجاوزان رو به رو خواهد بود.

آیت الله ناصری با اشاره به اصل ولایت فقیه که در مذهب تشیع مطرح است، اظهار داشت: بنا بر دستورات و اصولی که از امام صادق(ع) و پیش از آن به دست می آید، در شرایطی که مسلمانان به امام معصوم دسترسی ندارند، اداره و رهبری جامعه بر عهده فقیهی جامع الشرایط قرار می‌گیرد.

وی افزود: به همین دلیل است که حمایت و پیروی از ولی فقیه در عصر غیبت، همانند پیروی از امام معصوم از اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است؛ پیروی از ولایت فقیه است که جوامع مسلمین را علاوه بر آن که از بی نظمی های خطرناک و تنگنا‌ها در امان نگه می دارد، مانع طمع و تجاوز متجاوزین می شود، امید است که ایران اسلامی نیز در سایه ولایت فقیه مورد توجه و عنایت امام عصر(عج) قرار گرفته و همچنان جامعه ای قدرتمند و ایمن در برابر ناملایمات باقی مانده و مسیر ترقی و پیشرفت را طی نماید.

وی در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره کرده و گفت : ایام الله به ایامی گفته می شود که چون زور بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و روز غدیر خم، خداوند توجه و عنایت خاصی را به بندگان خویش مبذول داشته باشد؛ از آغاز ایام الله دهه فجر ملت شریف ایران مورد توجه و عنایات خاص خداوند قرار گرفته و در همه بحران ها این عنایات یار و یاور مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: امام انقلاب انسانی عارف و خداشناس بود و در راه انقلاب تماما رضای خداوند را مسیر را خود قرار داده بود و در این راه نیز تنها با هدف رهانیدن ملت ایران از حکومت طاغوت و گذاشتن قدم در راه حق انقلاب را رهبری کرده است؛ تا مردم با رشد لازم و مناسب به کمالی مطلوبی هم در دنیا و هم در آخرت دست پیدا کنند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: راه انقلاب راهی است که علاوه بر رهایی از استکبار و نیز مقابله با زورگویان و امان ماندن از حکومت طاغوت، مردم در مسیر حقانیت قرار گرفته تا نهایتا به آن کمال مطلوب رسیده و در زندگی اخروی دارای مقام و عزت و شرافت باشند؛ زندگی امن و ابدی که قرآن برای ما مشخص کرده است.

وی در ادامه امام را از هرگونه غرض و سودجویی شخصی مبرا دانست و بیان کرد: امام انقلاب در راه انقلاب گام نهاد تا بیرون راندن طاغوت، خداوند و دستورات او در جامعه قرار گیرد؛ کما اینکه ما امروز با داشتن جامعه ای الهی که تمام آن بر اساس احکام و قوانین الهی اداره می شود؛ از هیچ کس جز خداوند فرمان نمی‌بریم و با اقتدار در راه شرافت و عزت گام بر میداریم.

آیت الله ناصری در خصوص مبانی انقلاب اذعان کرد: این یکی از قواعد اصلی انقلاب ماست که کسانی که قصد دارند با پول و زور خود بر مردم حکم رانده و از هیچ استثمار و ظلمی در حق آن ها دریغ نمی‌کنند؛ از جامعه حذف شوند تا مردم رو سوی خدا قرار داده و در مسیر الهی زندگی کنند؛ مسیری که در آن از مظلومان، بدون توجه به مرز ها حمایت شود و با استکبار و زور‌گویی مقابله شود.

وی در ادامه خط رهبر انقلاب را مطابق با خط امام انقلاب دانست و تصریح کرد: کسانی که در مسیر انقلاب دچار شک و شبهه می شوند باید به بیانات امام خمینی (ره) مراجعه کرده و با بررسی و شناخت آن ها از گمراهی در امان بمانند؛ نمی‌توان با چشمان بسته و اعتقادات شخصی پا در این عرصه حساس گذاشت.

وی در آخر در خصوص یوم الله 22 بهمن گفت: امید است که با عنایت به خداوند امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم در تظاهرات باشیم؛ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران به خوبی می دانند که دشمن چشم به حضور مردم دارد و با دیدن این حمایت و حضور عظیم آن ها در عرصه‌هایی چون انتخابات و تظاهراتی چون تظاهرات یوم الله 22 بهمن است که تمام نقشه های خود علیه نظام را عملا خنثی و شکست خورده می داند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: این راهپیمایی به معنای تشکر مردم از خداوند برای نعمت انقلاب است.


ارسال نظرات