مجلس ترحیم و بزرگداشت عالم ربانی و وارسته حاج شیخ غلامرضا ابویی در دهنو برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۸۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: مجلس ترحیم و بزرگداشت عالم ربانی و وارسته حاج شیخ غلامرضا ابویی در دهنو برگزار شد.

این مراسم که با حضور کم سا بق و پرشور مردم حومه شرقی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز که در روستای دهنو برگزار شد حجت لاسلام سید کاظم مدرسی به سخنرانی پرداخت.

مدرسی در این مراسم به اوصاف این مرد بزرگ پرداخت و تصریح کرد: حاج شیخ غلامحسین ابویی را استثنا مرد این منطقه و استان دانست که بخاطر زهد و تقوایی که داشت نخواست چهره فرا استانی باشد.

وی گفت: حاج شیخ غلامحسین از لحاظ اخلاقی برای ما و شما چهره ای مبین و مبرهم و روشن بود، هم از لحاظ اخلاق و بیان هم از لحاظ رفتار و زندگی فردی و اجتماعی و به تمام معنا یک روحانی بود.

مدرسی در ادامه ابویی را یک کتابخوان سیار نام برد که اهل مطالعه و دقت، تاریخ حدیث و قرآن و تفسیر، ادبیات عرب همراه با متانت و تسلط بر همه مطالب و ذهن پاسخ گو.

امام جمعه بخش مرکزی در ادامه مرحوم ابویی را یک شاعر زیبا گویی دانست که بخشی از اشعار او چا پ شده و انواع شعر های انقلابی و آیینی، حماسی، اجتماعی و اشعار متنوع دیگر سروده است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه وی را یک انقلابی ولایی برشمرد که در همه عر صه های مختلف اجتماعی و انقلاب مثل دفاع مقدس و تشییع جنازه شهیدان و حضور در جمع رزمندگان و بسیج آنها در جهت دفاع از کشور حضور فعالی داشت.

وی در ادامه مرحوم ابویی را یک مبلغ به تمام عیار دانست که با وسیله شخصی خود که موتورگازی خیلی ساده و مستعمل بود از نجف آباد به همه جای این محلات و روستاها و شهر رفت وآمد می کرد و خیلی ساده و بی آلایش به تبلیغ دین اسلام می پر داخت.

مدرسی در پایان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و قدردانی از حضور باشکوه مردم در تشییع جنازه این عالم ربانی گفت: حاج شیخ غلامحسین ابویی یک معتمد توده مردم و روحانیون و فرهیختگان بود و فرزندان خوبی را تربیت نموده است و سنگ صبوری برای مردم این منطقه بوده که بالای 20 سال اقامه نماز جماعت در این منطقه داشته و شاگردان خوبی را تر بیت نموده است .

وی در ادامه خطبه خود ضمن عرض تبریک و شاد باش ایامالله دهه فجر به تبیین انقلاب و شخصیت حضرت امام(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) حقیقت امامت در دوران غیبت را برای همه مسلمانها و جهانیان نشان داد و اسلام سکلار و لیبرال که با اسلام متحجر بود را کنار زد و اسلام ناب محمدی(ص) که همه بزرگان و شخصیتهای دین آنرا پذیرفتند را به مردم معرفی کرد.

وی در ادامه افزود: امروز هم دوجور برداشت از اسلام و انقلاب می شود یک برداشت اصلاحاتی و یک برداشت اصولگرایی که هر دو آنها باید مشروعیت الهی و مردمی داشته باشد.

مدرسی با دعوت از آحاد مردم در شرکت در انتخابات پیش رو حضور آنها را شکل دهنده قدرت اسلام و تقویت آن دانست و افزود: که با بصیرت افراد انقلابی و حزب الهی را انتخاب کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نهضت ثبت نام در انتخابات و دوباره نهضت اعتراض در تایید صلاحییتها را از فتنه و آشوب دیگر در انتخابات دانست که برای منحرف کردن راه انقلاب می باشد و بر لزوم هوشیاری و بصیرت مردم و مواظبت از این انقلاب تاکید کرد.

وی در ادامه با تذکر به مسئولین استان از زمینه سازی و دعوت از افراد مسئله دار در مورد انتخابات هشدار داد که از بروز این گونه اختلافات و ایجاد آشوب در بین مردم جلوگیری کنند.

مدرسی در پایان با دعوت و حضور گسترده مردم و نمازگزارن در راهپیمایی روز22بهمن با خانواده ها شان تاکید کرد.

ارسال نظرات