در همایش تجلیل از سوادآموزان برتر استان مطرح شد

60 درصد بی‌سوادان یزد اتباع بیگانه هستند/درصد باسوادی یزد بالاتر از میانگین کشوری

معاون آموزشی نهصت سوادآموزی گفت: میزان و درصد باسوادی در یزد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۸۶۳۱۸۰۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: مرات امین‌الرعایا، عصر دیروز در مراسم تجلیل از سوادآموزان برتر استان یزد با اشاره به طرح‌های اجرا شده در استان یزد در زمینه سوادآموزی اظهار داشت: طرح شناسایی و باسواد کردن اولیا دانش آموزان از ابتکارات استان یزد بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح با موفقیت در استان یزد اجرا شده است، افزود: هم دانش آموزان و اولیای آنها و هم اولیا مدارس از این طرح استقبال خوبی داشته اند.

امین الرعایا خاطرنشان کرد: در حال حاضر 29 هزار و 573 نفر در استان یزد در گروه سنی 10 تا 49 سال، بی‌سواد هستند که 60 درصد این افراد را اتباع بیگانه و بخش قابل توجهی از آنان را نیز مهاجران دیگر استان‌ها تشکل می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه استان یزد به دلیل صنعتی شدن، استان مهاجرپذیری است، آمار بی‌سوادان این استان به سختی کاهش می‌یابد اما امیدواریم با اجرای طرح‌های پیش بینی شده بتوانیم به کاهش آمار بی‌سوادان استان کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار سوادآموزان استان یزد اظهار داشت: هم اکنون در استان یزد 4 هزار و 732 نفر مشغول سوادآموزی هستند که از این تعداد، 2 هزار و 749 نفر در دوره سوادآموزی، هزار و 634 نفر در دوره انتقال و 314 نفر نیز در دوره تحکیم سواد به سر می‌برند.

امین الرعایا با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی در زمینه شناسایی و باسواد کردن افراد بی‌سواد در استان یزد در دست تدوین داریم، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت مردم به ویژه دانش آموزان، استان یزد به زودی استان پیشگام در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی معرفی شود.

در ادامه این همایش محمد مهدی‌زاده، سوادآموزی را سند ماندگار انقلاب اسلامی و از مهمترین دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که در حال حاضر، پدران و مادران این مرز و بوم به حدی از رشد اجتماعی رسیده‌اند که دیگر مانعی برای تحصیل فرزندان خود نیستند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، سواد نعمتی بود که اغلب برای مردان لازم و ضروری تلقی می شد، افزود: امروز درصد اختلاف سواد بین مردان و زنان به حداقل رسیده و مادران و پدران باسواد، خواستار تحصیل فرزندان و طی مدارج عالی توسط آنها هستند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در شرایطی است که باید برای پیشرفت و ترقی بیشتر آن، دست به دست یکدیگر دهیم و بی سوادی را ریشه کن کنیم.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی تصریح کرد: کشوری که امروز در بسیاری از علوم سرآمد است و به بسیاری از پیشرفت‌های علمی دست یافته، حتی وجود یک بی‌سواد نیز برای آن زیاد است.

مهدی زاده عنوان کرد: استان یزد خوشبختانه توانسته در زمینه ریشه کنی بی سوادی گام‌های خوبی بردارد به نحوی که درصد باسوادی در استان یزد اکنون از میانگین کشوری بالاتر است و یزد جزو استان های برتر در زمینه توسعه سوادآموزی است.

در این مراسم از سوادآموزان برتر استان یزد همچنین اولیای بی سواد دانش آموزان که در قالب طرح های مختلف باسواد شده اند، تجلیل شد.

در این مراسم از سوادآموزان برتر استان یزد با حضور معاون آموزشی نهضت سوادآموزی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد و جمعی از مسئولان و سوادآموزان این استان، تجلیل شد.

ارسال نظرات