مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

محور فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی در دهه فجر «اقتدار، ایستادگی و استقامت» است

روشندل با بیان اینکه برای دهه فجر امسال یک هدف در نظر گرفتیم، گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی در دهه فجر را «اقتدار، ایستادگی و استقامت» قرار دادیم.
کد خبر: ۸۶۳۱۷۶۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
امیر روشندل، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه برای دهه فجر امسال یک هدف در نظر گرفتیم، گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی در دهه فجر را «اقتدار، ایستادگی و استقامت» قرار دادیم.
 

وی افزود: با توجه به فضای فرهنگی و سیاسی جامعه مبنی بر بزک کردن دولت پهلوی و آمریکا و القاء این امر که حل مشکلات با برداشته شدن تحریم‌ها صورت می‌گیرد، سعی کردیم تا با برگزاری‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی در قالب‌های مختلف روحیه انقلابی را در جامعه و دانشگاه انعکاس دهیم.
 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به توطئه‌های دشمن در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن تا توانسته زهر خود را ریخته است و تنها راه مقابله با آن ایستادگی و ایجاد و ترویج فرهنگ مقاومت است که ما در این زمینه در جشن‌هایی که برگزار می‌کنیم ترویج این مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم.
 

روشندل با بیان اینکه باید به دانشجو بیاموزانیم که با سازش نمی‌توانیم فرهنگ اصیل انقلابی را محقق کنیم، تاکید کرد: اهداف انقلاب اسلامی از سازش با استکبار دور است و هنگامی مذاکره و سازش با استکبار اتفاق می‌افتد ظالم جری‌تر و مظلوم، مظلوم‌تر واقع می‌شود.
 

وی با بیان اینکه باید به اقتداری که در طی این 37 سال رسیدیم ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی جز با علم آموزی، عمل و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت داخلی محقق نمی‌شود.
 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این دهه، گفت: در این نمایشگاه‌ها سعی شده تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان نشان دهیم.
 

روشندل چاپ کتابچه‌‌ها و برگزاری همایش‌ها و سخنرانی اساتید و راویان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای بیان خاطرات، برپایی نمایشگاه‌های حجمی در برخی از دانشگاه‌ها، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، غبارروبی مزار شهدا، ساخت کلیپ، استفاده از ظرفیت هنری مانند چاپ بنر، پوستر، نشریه، اکران فیلم را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این دهه اعلام کرد.
 

وی ادامه داد: مهمترین برنامه ما در این دهه دیدار و تکریم خانواده شهدای انقلاب دانشجو است که ما شش شهید مشهدی داریم که با حضور شخصیت‌های دانشگاهی و استانی به دیدار آنها خواهیم رفت.
 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است این است که دانشجو بداند با توجه به فضای جامعه و بیداری اسلامی، استقلال و اقتدار و انقلابی‌گری را باید حفظ کرد.
 

روشندل با تاکید بر شکل گیری روحیه انقلابی در دانشجویان، خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم با تحقق این مهم هرگز جوان ایرانی سر تسلیم در برابر ابرقدرت‌ها فرو نمی‌آورد.
 

وی گفت: با برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه در دانشگاه‌های استان در این دهه سعی در انتقال پیام انقلاب داریم.
 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، بیان داشت: ما در کنار احاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نیز حضور گرمی خواهیم داشت.
 

روشندل در ادامه همچنین به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نقش موثر و بسزایی داشتند.
 

وی ادامه داد: ما در ایام دهه فجر با محوریت نقش زن برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان دختر در نظر گرفته‌ایم تا نقش زن انقلابی را در جامعه و خانواده در دانشگاه‌ها بگنجانیم.
 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: نقش دختران امروز جامعه به عنوان مادران فردا در تربیت نسل همتراز انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

انتها پیام/
ارسال نظرات