با حضور کارگروه‌های تخصصی بسیج؛

همایش مجمع بسیج شهرستان خاتم برگزار شد/حضور پرشور مردم در صحنه از رموز پیروزی انقلاب بود

همایش مجمع بسیج شهرستان خاتم با حضور مسئولین شهرستان و اعضای کارگروه‌های تخصصی و اقشار بسیج شهرستان در کانون آیت الله خاتمی هرات برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۷۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، در این همایش کارگروه‌های تخصصی ، روحانیت معظم و تعدادی از مسئولان شهرستان خاتم حضور داشتند.

سرگرد پاسدار حسین آزادی نژاد فرمانده سپاه ناحیه خاتم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به حاضرین، ضرورت وجود و تشکیل کارگروه‌های موضوعی تخصصی بسیج و حرکت جهادی در عرصه‌های مختلف را نیاز امروز جامعه دانست.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات نیز در این همایشضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت:انقلاب اسلامی ما ،انقلاب فرهنگی و سیاسی بود.

جعفری گفت:هدف اصلی و اولیه انقلاب،انقلاب فرهنگی و بعد از آن انقلاب سیاسی بود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان خاتم افزود: انقلاب برای جمهوری اسلامی ایران دارای دستاوردها و پیامدهای ارزشمندی بود. از جمله ایستادگی در برابر تمام زورگویان و ستمگران دنیا از جمله آمریکا و انگلیس.

امام جمعه هرات اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت و پیروزی انقلاب حضور در صحنه مردم بود یعنی مردم ما به این آگاهی و درک رسیدند که باید براساس مولفه های دینی و قرآنی زندگی کنند و در برابر طاغوت مبارزه کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از با ارزشمند ترین دستاوردهای انقلاب این بود که از حاکمیت تا راس زیر مجموعه حکومت را خود مردم انتخاب می کنند و در سرنوشت کشورشان دخیل هستند.

حجت الاسلام جعفری در پایان سخنان خود گفت: در زمان طاغوت کشورهای غربی در راس آنان انگلیس عنان کشور را در اختیار گرفته و برای مردم تصمیم می گرفتند و مردم حق دخالت در امور کشور را نداشتند .ولی انقلاب این حق مسلم را به ملت برگرداند و مردم میتوانند به طور مستقیم در سرنوشت کشورشان سهیم باشند.

محمد کاظمی نسب نائب رئیس کارگروه علمی آموزشی بسیج گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شهرستان ارائه کرد.

کاظمی نسب گفت: مشارکت ضعیف والدین در تعلیم و تربیت و عدم رغبت دانش آموزان مهمترین معضل آموزشی شهرستان خاتم است.

این کارشناس آموزشیاظهارداشت: درزمینهمشارکتوالدیندرامرتعلیموتربیت دو نکته وجود دارد. یک فرآیند یاددهی و یادگیری و دوم یکسان نبودن پایه های علمی دانش آموزان است.

وی افزود: برای برطرف شدن این مشکل چند راهکار وجود دارد از جمله افزایش آگاهی والدین از طریق برگزاری کلاس های آموزشی برای خانوادهها(انجمن اولیا)،طرح موضوع در مجالس و محافل مذهبی شهرستان از طریق علما و روحانیون،تقدیر از اولیا برگزیده در این عرصه، کمک گرفتن از مراکز علمی و پژوهش سراها است، تشکیل یک کارگروهدرآموزشوپرورش،وازهمهمهمترو موثر تر ارثقا کیفیت سطح آموزش مدارس در پی مشارکت است.

نائب رئیس کارگروه علمی آموزشی خاطر نشان کرد: گام موثر آموزش و پرورش در این زمینه توان افزایی نیروی انسانی ، تدوین برنامه های سالانه و جامع به مدارس و استخدام نیرویه های توانمند در این ارگان است.

کارشناس آموزشی شهرستان اظهار داشت: انگیزه پایین دانش آموزان خاتم نیز یکی دیگر از معضل اساسی آموزشی شهرستان است و ریشه این مشکل را میتوان در آمار بیکاری شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: اکثریت دانش آموزان شهرستان سایه سنگین عدم اشتغال و بیکاری دانشجویان را مهمترین عامل بی رغبتی خودنسبتبهتحصیلدرمدارجعالی اعلام کرده اند.

کاظمی نسب در پایان گفت گفت: اگر مشکل بیکاری و اشتغال در شهرستان حل شود این معضل هم به خود خود برطرف می شود.

کارشناس آموزشی شهرستان خاطر نشان کرد: مهمترین اقدام آموزش و پرورش در این زمینه هدایت تحصیلی مناسب است که باید به نحو احسن این مورد انجام و دانش آموزان بر طبق استعداد و علاقه به رشته مورد نظر راهنمایی شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار