آیت الله ناصری:ارزش یاد گرفتن، خواندن و حفظ نمودن قرآن کریم به اندازه خود قرآن است، چون قرآن نیز موضوعش مربوط به خدای متعال و احکام الهی و راه سعادت بشر است لذا عظمت قرآن هم به عظمت خدای متعال است.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۷۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، باحضور مدیران عامل موسسات وخانه های قرآنی، مربیان، اساتید، فعالان قرآنی شهر یزد، ششمین همایش بزرگ جامعه قرآنی تحت عنوان قرآن کتاب انقلاب عصر 14 بهمن در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که باحضور چشمگیر قرآنیان مزین شده بود مدیرکل تبلیغات اسلامی استان طی سخنانی از زحمات فعالان قرآنی استان تقدیر نمود و از مسئولین خواست تا با حمایت حداکثری از موسسات قرآنی در تقویت فعالیت آنها سهیم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسيني کوهستاني يادآور شد: زنده نگه داشتن دهه فجر به اين دليل حائز اهميت است که فرصتي براي به خاطر سپاري هويت انقلاب اسلامي و يادآوري و مرور حماسه ‌هاي ديني و سياسي ملت شريف ايران در سال ‌هاي مبارزه است .

وي تاکيد کرد: سالهاي حماسه و سخنان و اقدامات امام خميني (ره) و افراد تاثيرگذار انقلاب اسلامي از مواردي است که بايد به نسل جديد منتقل شود و دهه فجر در واقع فرصتي براي مرور اين وقايع است.

در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد حضرت آیت الله ناصری به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه شرف و عظمت هر کاری مربوط به موضوع و اصل آن کار می باشد و ارزش یاد گرفتن، خواندن و حفظ نمودن قرآن کریم به اندازه خود قرآن است، اظهار داشت: چون قرآن نیز موضوعش مربوط به خدای متعال و احکام الهی و راه سعادت بشر است لذا عظمت قرآن هم به عظمت خدای متعال است.

"آیت الله ناصری" امام جمعه یزد با تأکید بر این معیار قرآنی که انسان ها با هر چیزی که دوست دارند و به عنوان پیشوای خود از آن تبعیت می کنند با همان پیشوا نیز محشور می گردند گفت: در اینجاست که انتخاب های انسان ها معنا و مفهوم خود را پیدا می کند.

وی در ادامه خطاب به جمع حاضر گفت: قدر خودتان را بدانید و این توفیقی است که خداوند به شما عطا نموده تا با کتاب قرآن آشنا شوید، آن را یاد بگیرید، بخوانید، بفهمید، حفظ کنید و به معانی آن عمل نمائید.

نماینده محترم ولی فقیه در استان یزد افزود: انسان باید سعی کند در کارهای مذهبی و دینی خود دچار غرور نشود که هدف شیطان همین است.

آیت ا… ناصری ارزش کار را به جذب افراد به سوی آن دانست و تأکید کرد: جذب نیز از طریق احترام به دیگران به دست می آید و دختران و پسران قرآنی با اخلاق و رفتار و حجابشان می توانند به قرآن عظمت بدهند و به دیگر افراد جامعه بفهمانند که چقدر این کلام الهی در زندگی آنها تأثیرگذار بوده است.

پایان بخش سخنان امام جمعه یزد از حضور فعالین قرانی تقدیر وتشکر وابراز امیدواری نمود تا با کاربردی کردن آیات در موسسات قرآنی بتوانیم جامعه را به سمت وسوی عمل به قران هدایت کنیم.

از دیگر برنامه های این مراسم ، تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی استاد دستجردی، دکلمه و شعر خوانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت ا… ناصری بود.


ارسال نظرات