خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی:

بسیاری از مشکلات در حوزه امر به معروف ناشی ازعمل نکردن مسئولین حکومتی و دولتی است

مسئول نماینگی ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین است تا آنجاییکه امام حسین (ع) حج را رها کرد تا به واجبی بنام جهاد بپردازد که امر به معروف از پایه های اصلی آن بود و در کلام سالار شهیدان به خوبی پیداست
کد خبر: ۸۶۳۱۵۴۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
امر به معروف و نهی از منکر  جز فروع دین است تا آنجاییکه امام حسین (ع) حج را رها کرد تا به واجبی بنام جهاد بپردازد که امر به معروف از پایه های اصلی آن بود  و در کلام سالار شهیدان به خوبی پیداست تا آن جا که می فرمایند: من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ام، از این رو سپاه  استان قزوین  با سرمشق قرار دادن  این فریضه دینی و اجتماعی طی مراسمی با موضوع چگونگی شیوه های  همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر، در سالن شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن (ع) برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین: دومین جلسه هم اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در سالن حسن پور برگزار شد.
حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی سپاه صاحب الامر(عج) در ابتدای سخنان خود گفت:کسانی به جهنم می روند که آمر به معروف هستند اما خود عمل نمی کنند و مشکل از ماست که خود عمل نمی کنیم،همان مدینه که محل اولین حکومت اسلامی بود بعد از مدتی محل آوازه خوانها و رقاص ها شد و این به فاصله کمی از شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد.
در ادامه وی گفت:طبق فرمایش مقام معظم رهبری امر به معروف باید زبانی باشد و اگر نیاز به ابزار باشد باید مسئولان وارد شوند وتاثیر امر به معروف اگر به صورت لسانی گفته شود از تاثیر مشت پولادین حکومت ها بیشتر است.(کتاب واجب فراموش شده)مسولان حکومتی، به عنوان  قانونگذاران و مجریان باید در این حوزه جدیت بیشتری به خرج دهند و همه خود را مسئول بدانند.
مسئول نمایندگی سپاه صاحب الامر(عج)گفت: امر به معروف باید در سه بخش انجام شود مسولان حکومتی، به عنوان  قانونگذاران و مجریان باید در این حوزه جدیت بیشتری به خرج دهند و همه خود را مسئول بدانند.
وی افزود: نخبگان با  انجام  دادن وظیفه نخبگی خود در حوزه های مختلف نسبت به انجام آن  سعی  و تلاش نمایند.توده های مردم با ایجاد حساسیت نسبت به منکرات از توسعه آن در جامعه جلوگیری کنند و معروف را جایگزین نمایند و برای این مقوله دینی و اجتماعی به چند راه حل به عنوان پیش نیازدارد، و در این حوزه  تمامی کسانیکه احساس  تکلیف می نمایند  ابتدا باید از خود سازی شروع کنیم و تا خود را  اصلاح نکنیم نمی توانیم در این جهت مفید واقع شویم و باید چیزی را که می گوییم خود بدان عمل نماییم تا تاثیرات  خوبی داشته باشدو در مراحل بعدی از خانواده شروع کنیم.
حجت الاسلام معبودی بیان داشت:  با تصویب و اجرای قوانین جامع و کاربردی، شرایط مناسبی برای  بازدارندگی ایجاد کنیم و بتوانیم از آن در بین مردم محافظت کنیم.رفع موانع  و نگاه ما به دنیا باید طوری باشد که ارزش های  خوب جای خودرا  با ضد ارزش ها  جایگزین نکند. و با عظمت و بزرگی خود و اسلام به آنها بنگریم و خود را مقهور آنان ندانیم .





1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها