مدیرکل کمیته امداد کردستان مطرح کرد؛
مدیرکل کمیته امداد کردستان از توانمندسازی 15 هزار خانوار مددجو در طول 3 سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۲۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد در همایش تشکیل شبکه نیکوکاری بانوان در استان کردستان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل با هدف رفع مشکلات و رسیدگی به امور نیازمندان و محرومین تشکیل شد.

به گفته وی، انقلاب اسلامی به گفته امام راحل، انقلاب محرومین و پابرهنگان جامعه است و کمیته امداد نیز بر اساس همین نگاه تشکیل شد و فعالیت خود را در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم آغاز کرد.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از بیش از 50 هزار خانواده نیازمند در کردستان، اظهار داشت: با احتساب خانواده‌های نیازمندی که در قالب خدمات تک و یا چند خدمتی از سوی این نهاد حمایت می‌شوند، مخاطبین کمیته امداد کردستان به بیش از 60 هزار خانواده نیازمند می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: در حال حاضر بیش از 130 هزار نفر به طرق مختلف مخاطب این نهاد هستند و از خدمات مادی و معنوی آن در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.

موسی‌نژاد خاطر نشان کرد: 26 هزار خانوار از این تعداد خانوارهای با سرپرست زن هستند که باید در کنار انجام وظیفه مادری، وظایف پدری و نان‌آوری را در خانواده داشته باشند.

پرداخت 3 میلیارد تومان مستمری به مددجویان

وی تعریف بسته‌های خدمتی مناسب را در این نهاد به منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به جامعه هدف مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ماهانه 3 میلیارد تومان به صورت مستمر به حساب خانواده‌های نیازمند در کردستان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: این مبلغ در نگاه نخست رقم قابل توجهی است، اما زمانی که در بین جامعه 50 هزار خانواری این نهاد تقسیم می‌شود مبلغ کمی خواهد بود که پاسخگوی نیازهای آنها با توجه به گستردگی مشکلات نیست.

موسی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم حداقل حقوق دریافتی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد باید 40 درصد حقوق مبنا باشد، اما عددی که الان پرداخت می‌شود تا سقف 100 هزار تومان است.

وی گفت: با توجه به تغییر چهره فقر و مشکلات اقتصادی امروز سعی داریم از ظرفیت‌های مردمی بسته‌های خدمتی را برای حمایت هرچه بیشتر نیازمندان کامل کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه خدمات‌رسانی به زنان سرپرست‌خانوار با توجه به مشکلاتی که پیشروی این افراد وجود دارد در قالب‌های مختلف ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های مهم کمیته امداد کردستان است و بسته‌های حمایتی مختلف همچون بیمه اجتماعی، حمایت از ایتام، اشتغال‌زایی و مسکن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حمایت کمیته امداد از 5 هزار یتیم

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار یتیم زیر 15 سال در حال حاضر زیرپوشش خدمات امداد هستند، گفت: تقویت بسته‌های خدماتی به اقشار نیازمند با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و مردم در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

موسی‌نژاد خاطر نشان کرد: بیش از 45 کشور در جهان توسعه نیافته هستند که 35 کشور از این تعداد کشورهای مسلمان هستند که این آمار با وجود تاکیدات بی‌شمار دین اسلام بر کمک به نیازمندان و محرومین واقعا تأسف‌آور است.

وی با بیان اینکه ترویج سنت‌های حسنه الهی در جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های امداد در چهارمین دهه از فعالیت‌های آن است، افزود: برنامه‌ریزی برای حرکت به سمتی که کمیته امداد به جای ارائه خدمت بستر خدمات‌‌رسانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیرین فراهم سازد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: به منظور تحقق این هدف باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در بین اقشار جامعه صورت بگیرد تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای توانمندسازی نیازمندان جامعه بهره بگیریم.

موسی‌نژاد از برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ایجاد شبکه نیکوکاری بانوان در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: جذب خیرین و نیازمندان در هر محله، شهر و منطقه با هدف رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شبکه‌های نیکوکاری است.

حمایت 80 هزار خیر از مددجویان کردستان

وی با اشاره به اینکه 80 هزار خیر در کردستان از طریق مختلف جامعه هدف این نهاد را حمایت می‌کنند، افزود: 17 هزار نفر خیر به صورت خاص از ایتام زیرپوشش این نهاد حمایت می‌کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، 2 دهک از 10 دهک جامعه نیازمند هستند که در حال حاضر کمیته امداد کردستان به یک دهک آن خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه 67 درصد از جامعه هدف کمیته امداد کردستان در حال حاضر بیش از 60 تا 70 سال سن دارند، افزود: 30 درصد از مددجویان مستعد اشتغال‌زایی هستند.

پرداخت 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی

وی تصریح کرد: امسال با حمایت بانک‌ها و برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد 28 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال به جامعه هدف این نهاد اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطر نشان کرد: 15 هزار خانوار مددجو در طول 3 سال گذشته از محل پرداخت تسهیلات توانمندسازی شده‌اند.

به گفته وی، امسال 17 هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در کردستان از طریق مختلف توانمندسازی و از گردونه خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین شده‌اند.

ارسال نظرات