خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سیره شهدا باید در دانشگاه ها و مجامع علمی تبیین و بازگو شود، گفت: اینکه برخی خاطراتی از سوی ایشان نقل می کنند یقینا برگرفته از حب و بغض است و باید در این خصوص مراقبت های ویژه ای شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۳۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» در یادواره 175 شهید غواص که با حضور جمعی از مسئولین استانی، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدا در مجامع علمی و دانشگاهی باید بیش از این مورد توجه باشد چرا که خون شهدا ضامن آینده کشور و ثبات امنیت است.

وی افزود: شهدا با گران ترین و زیباترین دارایی زندگی خود یعنی جانشان به سوی معبود رفتند تا به این ترتیب برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی از جانشان گذشته و در برابر پروردگار تسلیم شوند؛ این در حالی است که بودند افرادی که برای حفظ اموال خود نسبت به اتفاقات دوران دفاع مقدس بی تفاوت بودند و امروز در این خصوص احساس تکلیف کرده اند!

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یادگار و خط اصلی انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: امام(ره) و بیت ایشان قابل احترام برای تمام مردم ایران اسلامی هستند اما نباید با روش های مختلف در صدد تخریب آن ها برآییم. اینکه برخی افراد برای منافع شخصی خود از بیت امام(ره) استفاده کنند نماد بارز بی تجربگی و بی عفتی است.

وی، همچنین ابراز داشت: نقل خاطرات مختلف از امام خمینی(ره) در محورهای گوناگون بر پیکره خانواده این بزرگوار ضربه وارد می کند. نقل خاطراتی که هیچ منبعی برای اثبات آن ها وجود ندارد نباید توسط برخی افراد که سابقه انقلابی گری دارند انجام شود چراکه اینگونه تحرکات موجب برخی شبهات می شود.

سردار خرّم، با بیان این نکته که باید با یاد و نام شهدا انقلاب اسلامی را زنده نگه داشت، خاطرنشان کرد: افرادی که در صدد ضربه زدن بر پیکره نظام اسلامی هستند باید هرچه سریع تر از این مسیر بازگردند و به خود اجازه ندهند که مقاصد شخصی را به مبانی انقلاب اسلامی پیوند دهند.

وی، نقش دانشجویان در حفظ و ترویج معارف انقلابی را بسیار مهم برشمرد و گفت: باید دانشگاه ها و مراکز علمی کشور محلی برای گسترش انقلابی گری باشند و مسئولین و اساتید دانشگاهی با بهره گیری از تجربه خود نسبت به روشنگری در میان دانشجویان اقدام کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در پایان سخنان خود، غواصان شهید را نمادهای اصلی ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر مستکبران نام برد و اظهار کرد: شهدای ایران اسلامی برای عزت و اقتدار امروز مردم تاش کرده و از جان خود گذشتند. امروز نیز وظیفه و رسالت اصلی ما حفظ آرمان های نظام اسلامی و تلاش برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی در میان جوامع مختلف است.

ارسال نظرات