خبرهای داغ:
بیست و نهمین یادواره یک هزار شهید فرهنگی و دانش آموز استان قم روز چهارشنبه در مجتمع امام خمینی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۱۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی بود و بر خلاف انقلاب های بزرگ دنیا اختصاص به هیچ گروه و جریان خاصی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان این انقلاب مردمی هستند افزود: جوانان و نوجوانان ما باید با الگو گرفتن از شهیدان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند.
وی با بیان لزوم توجه به پیام شهیدان گفت: امروز دانش آموزان به سادگی می توانند از طریق فضای مجازی به خاطرات و توصیه های شهیدان دسترسی پیدا کنند و آنها را ملاک عمل خود قرار دهند. 

رفیعی بیان کرد: نباید برای شهیدان غمگین بود بلکه باید به حال آنها غبطه خورد چرا که شهادت مقامی است که اولیای الهی به دنبال آن بودند و کمترین پاداش آن بهشت است.

وی با اشاره به اینکه جبهه ها در نگاه امام خمینی(ره) دانشگاه انسان سازی بود گفت: جوانان و نوجوانان ما با توجه به اعتقادات مذهبی و مسائل شرعی در جبهه ها معنویت خاصی پیدا کرده بودند که برای همه افراد به سادگی فراهم نمی شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی و ماهواره ها، شبهه ها و مسائل انحرافی را ترویج می کند تا روحیه ایثارگری و شهادت را از جوانان ما دور کند. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان جایگاه نماز و ولایت در نگاه شهیدان گفت: پرهیز از گناهان در کنار تواضع و فروتنی باعث شد آنها به این مقام دست یابند.

وی افزود: مسیر شهادت هم اکنون نیز باز است و بسیاری از جوانان ما با وجود اینکه تازه تشکیل خانواده داده اند همانند شهیدان دفاع مقدس در راه حفظ حرمت دین و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق به شهادت می رسند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز دراین مراسم گفت: امروز پیام شهیدان برای دانش آموزان پاک دامنی و عزت، سلامت جسم و روح و گسترش علم و دانش است.

حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به اینکه شهیدان با بندگی خدا به این مقام رسیدند افزود: دانش آموزان نیز با الگو گرفتن از شهیدان در دوران تحصیل به ارزش های دینی توجه خاصی داشته باشند.

وی ادامه داد: سن کم شهیدان دانش آموز نشان می دهد انسان با شناخت و معرفت الهی می تواند از همان دوران کودکی و نوجوانی مسیر سعادت را برای خود و جامعه ای که در آن زندگی می کند رقم زند.

این مراسم با حضور مسئولان و دانش آموزان استان برگزار شد و طی آن حاضران از مداحی و خاطره گویی یادگاران دفاع مقدس بهره مند شدند.
ارسال نظرات