خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند در دو بخش تک‌نوازی و گروه نوازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۰۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر استان همدان به میزبانی شهرستان نهاوند در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) این شهرستان با برگزاری مراسم افتتاحیه خود به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اظهار داشت: بدون تردید موسیقی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی راه تازه‌ای را آغاز کرده و فارغ از هرگونه بی‌بندوباری، با رعایت موازین شرعی راه عفت و پاکی را پیش‌گرفته و عرصه جدیدی را برای فعالیت علاقه‌مندان به این رشته فراهم کرد تا با بروز استعدادهای خود زمینه ارتقای این هنر را پدیدآورند.

مصباح افزود: خلق آثار هنری ارزشمند و جاودانه در میان مردم موجب شده هنر موسیقی در کنار زبان و ادبیات فارسی، شعر و سایر رشته‌های هنری ازجمله نقاشی، خوشنویسی و.. شناسنامه ما ایرانی‌ها در میان سایر ملل باشد که با توجه به خصیصه و بن‌مایه دینی آن باعث افتخار و مباهات ما بوده است.

وی گفت: امیدوارم با توجه به فراگیر بودن این رشته که با کمترین تبلیغات شهری، بیشترین مخاطب را داشته و همچنین تأثیرگذاری فراوان آن آثار مناسبی را در این جشنواره شاهد و ناظر باشیم.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه نوازی و در 2 روز برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ارسال فراخوان این جشنواره به سراسر استان، خوشبختانه افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان را نسبت به سال‌های قبل داشتیم به‌طوری‌که تعداد 130 نفر در بخش تک‌نوازی شرکت کردند که پس از بررسی و داوری، از این تعداد 59 نفر به مرحله نهایی و رقابتی راه یافتند.

وی گفت: در بخش گروه نوازی نیز از 10 گروه شرکت‌کننده 4 گروه از آن‌ها تائید شده و از این تعداد 2 گروه مربوط به هنرمندان همدانی و 1 گروه از شهرستان نهاوند و 1 گروه از شهرستان اسدآباد است.

مصباح با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صبح‌ها اجراهای تک‌نوازی و عصرها گروه نوازی انجام خواهد شد افزود: باوجود مشکلات مالی سعی شده در بخش اهدای جوایز نسبت به سال‌های گذشته نیز بهتر عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور برگزاری هر چه‌بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره در نهاوند کمیته‌های 12 گانه از یک ماه قبل از برگزاری در این اداره تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب در این خصوص صورت گرفته و ما امروز امیدواریم بتوانیم میزبانی خوب و شایسته هنرمندان و دوستداران موسیقی اصیل ایرانی اسلامی در شهر تاریخی و کهن نهاوند باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات