سیاست های اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و تنها راه علاج اقتصاد بیمار کشور است تنها در حد یک شعار بین مسئولین اجرایی کشور رد وبدل می شود.
کد خبر: ۸۶۳۱۲۳۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رهبر معظم انقلاب(مد) در خصوص تولید می فرماید: «اگر به توفیق الهی و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئلة تولید داخلی را آن چنان که شایستة آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده ای از تلاش های دشمن ناکام خواهند ماند. پس بخش مهمی از جهاد اقتصادی، مسئلة تولید ملی است».

با خودکفایی، جامعه می تواند کالاها و خدمات مورد نیاز خود را تولید کند و در کالاهای اساسی به بیگانگان وابسته نباشد. خودکفایی و اقتدار اقتصادی مستلزم توانمندی کمی و کیفی در تولید است؛ زیرا بسنده کردن به تولیدات اندک یا نامطلوب داخلی نمی تواند اقتدار ملی را به ارمغان آورد.

بی توجهی مسئولان استان یزد به رکود شدید و نادیده گرفتن تولید داخلی که مهمترین اولویت اقتصاد مقاومتی است نتیجه ای جز تعطیلی گسترده کارخانه های استان و بیکاری افراد زیادی شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست های ضد تورمی دولت تدبیر و امید نه تنها هیچ کمکی به اقتصاد کشور نکرده است بلکه سفره مردم را کوچکتر نیز کرده است.

سیاست های اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و تنها راه علاج اقتصاد بیمار کشور است تنها در حد یک شعار بین مسئولین اجرایی کشور رد وبدل می شود.

در استان صنعتی یزد حمایت مسمر ثمری از تولید داخلی نمی شود و حتی یک تولید کننده یزدی در یکی از سایت های خبری گفته بود خود دولت از کالاهای خارجی به عنوان مواد اولیه و یا کالای مصرفی استفاده می کند.

مسئولین استان یزد جلسات بی نتیجه ای برای رفع موانع تولید برگزار می کنند و حتی یک قدم عملی مانند کم کردن مالیات ها، هدیه صادرکنندگان برتر و بسیاری از این قبیل کارها انجام نمی دهند.

مسئولین استان یزد نیز مانند مسئولین تراز اول اجرایی کشور فقطدر شعار از اقتصاد مفقاومتی صحبت می کنند و به جای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم مدام برای انتخابات تلاش کرده و از رایزنی برای تغییر نظر شورای نگهبان در رد صلاحیت ها صحبت می کنند.

طبیعی است وقتی افرادی غیر از تخریب منتقدان و فعالیت های جناحی و حزبی دغدغه دیگری ندارند حاصلش می شود تعطیلی گسترده کارخانه ها و اعتصاب کارگران جلو استانداری.

سیدمحمد میرمحمدی، در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزدبااشاره به دیدار رهبر انقلاب با مسئولین برگزاری انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب، دوران پساتحریم را به تنهایی رفع‌کننده مشکلات کشور ندانستند و بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کردند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که اقتصاد کشور مبتنی بر تولید، اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری باشد و اقتصاد کشور آنچنان قوی شود که دنیا نتواند با هیچ ابزاری از جمله تحریم‌ها، آن را متزلزل کند.

استاندار یزد افزود: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور نیز، بر اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید شد و عنوان شد که ملاک ارزیابی استان‌ها بر اساس اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه‌ها در استان برنامه‌های خود را با رویکرد و محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین کنند و با همکاری مردم و مسئولان، مدیریت اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

حال باید دید با توجه به صحبت های اخیر میرمحمدی تا چه اندازه اقتصاد مقاومتی در استان یزد اجرایی و تبدیل به یک فرهنگ می شود ...

یزدندا/

ارسال نظرات