صبح امروز برگزار شد:

نشست بصیرت افزایی روحانیون یزدی در مقابله با پدیده «تکفیر»+ تصاویر

جلسه روشنگری روحانیون یزد با حضور و سخنرانی حجت الاسلام مهدی صرامی و جمعی از روحانیون استان، با هدف شناخت و مقابله با پدیده تکفیر و راه های مقابله با آن، با حضور جمعی از روحانیون و مبلغان استان،در محل حوزه علمیه یزد برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۳۱۲۳۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، جلسه روشنگری روحانیون یزد با حضور و سخنرانی حجت الاسلام مهدی صرامی و جمعی از روحانیون استان، در محل حوزه علمیه یزد برگزار و به بررسی جبهه ها و جریانات مخالف و فتنه گر علیه اسلام ناب پرداخته شد.

حجت الاسلام صرامی در ابتدا توطئه های علیه مسلمانان را بسیار ریشه ای و فکر شده دانست و گفت: دشمنان سعی دارند تا با افراطی گری و تکفیر های بررسی شده و نیز زنده کردن تعضبات قومی مذهبی در مسلمانان، تیر خود را به قلب اسلام ناب نشانده و با حمایت پشت پرده از تکفیری هایی که خود آن ها را تفهیم و تجهیز کرده اند، مسلمانان بی گناه را به اسم اسلام مورد هدف قرار بدهند.

این مبلغ حوزوی اظهار داشت: جریان های ضد اسلام، با ابزار قرار دادن تشیع انگلیسی و با توهین به مقدسات اهل سنت از جمله خلفای راشدین و نیز همسر گرامی پیامبر اسلام (ص)، عایشه، سعی در نفاق در مسلمین و نیز ایجاد کینه بین آن ها را دارد، از سوی دیگر نیز مبلغان تکفیری این اعمال را دستاویزی در جهت تهییج احساسات جوانان اهل سنت قرار داده تا در جهت حمایت از همسران انیاء، جنگ های خونینی به راه اندازند و عملا اسلام توسط مسلملنان مورد حمله قرار گیرد.

وی در ادامه پایگاه شیعه انگلیسی را لندن معرفی کرده و افزود: افرادی چون یاسر حبیب و سید صادق شیرازی، با تبلیغ تشیع خود ساخته که مملوء از افکار جاهلی چون مراسم ننگین قمه زنی است، سعی دارند تا با اجرای این دست مراسمات، ضمن ضربه به آبرو و فرهنگ شیعه، خشم تکفیری ها را علیه تشیع برانگیزد؛ مراسم قمه زنی در انگلستان در حالی انجام می شود که حتی بریدن سر مرغ نیز در این شهر به دلیل خشونت آمیز بودن منع شده است ولی در عین ناباوری مراسم قمه زنی تحت حمایت کامل پلیس صورت می گیرد.

صرامی گفت: عناصر وهابیت با حفظ این قشر از شیعیان است که توانسته اند این وجهه از تشیع را به جهانیان معرفی کرده و به تبع آن فتنه های گسترده تکفیری، از جمله فاجعه «اسپایکر» را علیه شیعیان برپا کنند.

این طلبه خطیب در خصوص فعالیت این جریان ها ادامه داد: شبکه های تکفیری فارغ از مذهب مورد حمایت کامل ماهواره ها و سایر خدمات غرب قرار می گیرند؛ این در حالی است که شبکه هایی چون Press TV حتی در صورت پرداخت هزینه های گزاف نیز از کمترین سرویس‌دهی برخوردار نخواهند شد و حتیبه بستن دفاتر آن ها اقدام می شود.

وی اقدامات شبکه های تکفیری و تفرقه افروز را در خدمت کامل دشمنان اسلام دانست و بیان کرد: جریانات فعال در شبکه هایی چون فدک و امام حسین(ع) که مستقیما از لندن پخش می شوند، به صراحت علیه انقلاب اسلامی و حتی رهبر انقلاب، صحبت کرده و تمام تلاش خود را برای از بین بردن مشروعیت این نظام مقدس به کار می برند، و با ایجاد شبهه های گوناگون و پایان ناپذیر، ضربات خود را به انقلاب وارد کرده و جوانانی که از آگاهی مناسب برخوردار نیستند را گمراه می کنند.

صرامی گفت: این دسیسه ها در این مقطع به پایان نمی رسد حتی با بیان مفاهیمی چون مصلحت و تعضبات بی پایه مذهبی، حمایت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین را نیز خلاف اسلام و صلاح شیعه و عملی نامشروع می دانند.

وی این جریانات را ملعبه دست یهود دانسته و افزود: با نگاهی گذرا به فعالیت‌های این جریانات، به روشنی نمایان می شود که نوک پیکان تکفیر، تنها شیعه و سنی را هدف قرار می دهد در حالی که کوچک ترین تقابلی با رژیم صهیونیستی و جریان های شیطانی چون داعش ندارند.

مدرس حوزه علمیه قم خطاب به روحانیون استان اذعان داشت: روحانیون و مبلغان اسلام وظیفه دارند تا با کسب آگاهی کامل از این جریانات و نیز شناسایی اهداف آن ها، با روشنگری راه را بر این جریانات خطرناک بسته و دستشان را از تفکر جوانان کوتاه کنند.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان در انتخاب مداحان و سخنرانان برای مراسم های مذهبی خود دقت لازم را صرف کنند؛ چرا که ممکن است با سهل انگاری مراسم های خود را به تریبون دشمنان اسلام تبدیل کنند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات