علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: سیرک بدون حیوانات هر شب در دو سانس تا بیست و سوم بهمن ماه در سالن عطر یاس باقر شهر برای شهروندان برنامه های مهیج و شاد اجرا می کند.
کد خبر: ۸۶۳۱۱۸۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ بهداد سلطانیان تهیه کننده این برنامه، با اشاره به اینکه وی و محمد داوری بنیانگذار سیرک بدون حیوانات در کشور هستند، خاطر نشان کرد: سال گذشته با همکاری استاد محمد داوری و تعدادی از هنرمندان، سیرک بدون حیوان در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و پس از استان اصفهان، در گلستان، مازندران و همدان به اجرای برنامه های شاد و مفرح پرداختیم و امسال نیز به همت معاونت فرهنگی شهرداری و شورای شهر باقر شهر و حمایت های مهندس استاد فرج شهردار و حبیب زاده عضو شورای شهر باقر شهر، به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های مهیج و شاد برای شهروندان اجرا می کنیم تا خاطرات شیرین و به یاد ماندنی از دهه مبارک فجر و جشن انقلاب برای مردم این بخش به یادگار بگذاریم.

سلطانیان با تاکید بر این نکته که در سیرک هایی که با حیوانات نمایش اجرا می شود، برای آماده ساختن حیوانات سختی های زیادی به حیوان تحمیل می شود، به فتوای مراجع تقلید، اشاره و تصریح کرد: اغلب مراجع عظام، استفاده از حیوانات را برای اجرای نمایش، به دلیل سختی هایی که به حیوانات تحمیل می شود، حرام و خاطر نشان کرده اند که این موضوع به محیط زیست و حیات وحش آسیب می زند. لذا ما با شعار حفظ محیط زیست و حمایت از حیوانات، برنامه های متنوع بدون بهره گیری از حیوانات شامل: کمدین کوتوله با استفاده از هنرمند کوتاه قامت، شعبده بازی، شال بازی در ارتفاع 20 متری، ژانگولر، آکروبات هوایی، آتش بازی، گلوی آهنین، پروزا با شال، چشم سوم، قرقره مرگ، کمر آهنین، شلاق زنی اسپانیولی، شائولینگ و ... اجرا می کنیم.

سلطانیان با تاکید بر پرهیز هنرمندان از حیوان آزاری، اظهار داشت: در این راستا فرهنگسازی برای اجرای جنگ های شادی بدون استفاده از حیوانات ضروری است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های رایگان برای کودکان سرطانی موسسه محک، موسسه خیریه سالمندان و معلولان کهریزک، مرکز درمان بیماران روانی رازی امین آباد و زندان ها اجرا کرده ایم از اعلام آمادگی برای اجرای برنامه در مراکز خیریه و زندان ها خبر داد و گفت: تلاش می کنیم فرهنگ نوعدوستی و حمایت از نیازمندان، بیماران و سالمندان را توسعه داده و تقویت کنیم.

سلطانیان افزود: بهای بلیت این سیرک با 50 درصد تخفیف، 10 هزار تومان و برای دانش آموزان 5 هزار تومان، تعیین شده که از هشتم تا بیست و سوم بهمن ماه هر شب در دو سانس از ساعت 18 تا 22 به اجرای برنامه می پردازیم.

 

 

ارسال نظرات