نماینده ولی فقیه در استان یزد:

ترویج فرهنگ زکات زمینه ساماندهی امور اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه پرداخت زکات به محرومان در اولویت هزینه کرد زکات قرار دارد، گفت: ترویج فرهنگ زکات زمینه ساماندهی امور اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۱۰۰۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در شورای زکات استان یزد با اشاره به اینکه زکات یکی از دستورات قرآن کریم است، اظهار داشت: این فریضه در ساماندهی امور مسلمانان تاثیر بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرایضی از جمله زکات، خمس و امر به معروف و نهی از منکر که از اصلی‌ترین فرایض اسلامی به حساب می‌آیند، تاحدودی به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب افراد دین خود را به صورت فردی حفظ می‌کردند و این اصول چندان مورد تاکید نبوده‌اند، گفت: انتظار این است که پس از انقلاب اسلامی ایران که حاکمیت اسلامی در این کشور به وجود آمد، زمینه احیای این فرایض هم فراهم شود.

ناصری با بیان این مطلب که خداوند در بیشتر موارد در قرآن کریم انسانها را به صورت جمعی خطاب قرار داده، گفت: امور زندگی همه افراد جامعه به یکدیگر مرتبط هستند و حتی خداوند بیان می کند که در اموال شما حقوقی از دیگران وجود دارد که نباید از آن غافل شوید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: زکات در ابتدا باید برای رزق و روزی افرادی که مشکل دارند مورد استفاده قرار گیرد و بعد از آن به مسئله ساختمانها و پروژه‌ها بپردازیم.

تسنیم/

ارسال نظرات
آخرین اخبار