حمیدرضا غزنوی گفت: بانک شرایطی گذاشت تا مسئولیت را از روی شانه خود خالی کند و ادعا کند که مردم خودشان از طرح استقبال نکردند! بانک مرکزی مدعی است که این طرح زمان‌بر است، اگر زمان بر بوده چرا آن را اعلام کرده و دائم به تعویق انداختند.
کد خبر: ۸۶۳۰۹۲۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا غزنوی، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی  و پس از صحبت‌های روز گذشته حکیمی - مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در رابطه با علت تاخیر در صدور و توزیع کارت‌های اعتباری گفت: این طرح، طرح بسیار خوبی بود که می‌توانست با تحریک تقاضا در بازار لوازم خانگی کمی رکود موجود در بازار را کاهش دهد.

وی افزود: متأسفانه آن چنان شرایط بانک برای دادن این وام نامناسب انتخاب شد که نه تنها باعث خروج از رکود نشد، بلکه مردم را سرگردان و تولیدکنندگان را با رکود بیشتر مواجه کرد.

وی در ادامه در رابطه با استقبال مردم و سازمان‌ها از این طرح به نسیم آنلاین بیان داشت: دریغ از یک نفر که برای این طرح به فروشگاه‌ها مراجعه کرده باشد، دلیل این عدم استقبال نیز تنها شرایط نامناسبی است که بانک برای این طرح گذاشته، در حقیقت بانک با چنین شرایطی سعی داشته مسئولیت را از روی شانه خود بردارد تا پس از این بتواند مدعی باشد که ما طرح را آغاز کردیم اما مورد استقبال مردم قرار نگرفت.

غزنوی تأکید کرد: این کارت با چنین شرایطی برای مردم هیچ ارزشی ندارد، مردم که نمی‌خواهند کالای لوکس بخرند که این چنین شرایطی را برای این طرح گذاشتند، در نهایت نیز با چنین طرحی مانع خرید نقدی کالای ایرانی تا 3 ماه شدند و این باعث افت بازار شد. البته فروشندگان لوازم خارجی نه تنها در این میان ضرر نکرده بلکه سود نیز بردند و کالاهای خود را نیز گران کردند زیرا بازار خوبی داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان آقای حکیمی مطرح کردند که این طرح زمان بر است، اگر زمان بر است پس چرا از اول آن را اعلام نمودند، اعلام نمی کردند تا مقدمات آن فراهم شود، آن قدر این هفته آن هفته کردند که کار به اینجا کشید، بنابراین میتوان برداشت کرد که بانک مرکزی حقیقت را به مردم نمی‌گوید.

ارسال نظرات