رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تا پایان سال هوایمایی وارد کشور نمی‌شود و احتمالا اولین هواپیماهای ایرباس که تعداد آن‌ها 3 فروند است از سال آینده وارد ایران می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۳۰۸۰۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، خرید هواپیمای مسافربری از شرکت ایرباس فرانسه یکی از موضوعات داغ این روزها شده است و هر روز خبرهای داغ و متنوعی از این قرارداد 255 میلیارد دلاری به گوش می‌رسد.

اولین خبرهایی که از خرید این هواپیماها منتشر شد، ورود تعدادی هواپیمای دست دوم به کشور و تحویل 10 فروند تا پایان سال 94 بود که با واکنش های انتقادی محالفی مواجه شد؛ این خبر به فاصله چند روز از سوی معاونین وزیر راه و شهرسازی تکذیب شد و مشخص شد که اگر هواپیمای دست دومی هم خریداری شود، ایرلاین‌های داخلی مستقیما این کار را انجام می دهند و دولت در آن دخالتی ندارد.

اما با به اتمام رسیدن سفر هیأت 100 نفره دولت به فرانسه، خبر قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس منتشر شد و سپس اعلام شد که 3 فروند ایرباس 330 تا نوروز 95 برای بهره برداری وارد کشور می شوند و جزئیات ورود دیگر هواپیماها نیز اعلام گردید.

اما روز گذشته علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه زیرساخت فرودگاه های کشور آمادگی ورود هواپیماهای غول پیکر خریداری شده را ندارند، تصریح کرد: تا پایان سال هوایمایی وارد کشور نمی‌شود و احتمالا اولین هواپیماهای ایرباس که تعداد آن‌ها 3 فروند است از سال آینده وارد ایران می‌شوند.

ارسال نظرات