خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: اگر قرار باشد بگوییم، کسی نوه امام بود، شورای نگهبان یا چه کسی حق داشته ایشان را رد صلاحیت کند، درست نیست و این موضع‌گیری رفسنجانی بی‌احترامی به بیت امام است.
کد خبر: ۸۶۳۰۷۵۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامعلی حداد‌عادل سه شنبه شب در همایش بصیرت که در مسجد امام خمینی )ره) قزوین برگزار شد، به اظهارات هاشمی‌ رفسنجانی مبنی بر اینکه «همه ملت به بیت امام خمینی (ره) بدهکار هستند»، اشاره کرد و گفت: مردم ایران برای فرزندان و خانواده امام راحل و یادگارانش احترام قائل هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ملت است که به بیت امام احترام بگذارند، افزود: ولی قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست، بلکه همه آحاد جامعه به قانون بدهکارند و باید تابع آن باشند و قانون اساسی نیز باید در همه موارد رعایت شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به اینکه صرف اینکه فرد خاصی نوه یا فرزند کسی است دلیل بر بی‌صلاحیت یا قبول صلاحیت آن نمی‌شود، بیان کرد: تشخیص صلاحیت را خود قانون مشخص می‌کند، ممکن است هم صلاحیت داشته باشد اما باید از طریق امتحان دادن در شورای نگهبان این صلاحیت احراز شود که نشده است.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد بگوییم، کسی نوه امام بود، شورای نگهبان یا چه کسی حق داشته ایشان را رد صلاحیت کند، آن هم با لحنی که هاشمی‌رفسنجانی گفته، درست نیست.

حدادعادل خاطرنشان کرد: امام خمینی‌ (ره) در زمان خودش هم نوه دیگری از حاج آقا‌مصطفی‌ داشت ولی وقتی دید کارهایش خلاف مصلحت انقلاب و نظام است، او را خانه‌نشین کرد و از هر کار سیاسی منع‌اش کرد و زیر نظر خودش قرار داد،‌ در حالی که او فرزند پسر شهیدش و نوه امام بود.

وی با اشاره به اینکه امام به خاطر اسلام و انقلاب با نوه خود این گونه برخورد کرد، گفت: این چه حرفی است که ما می‌گوئیم همه ملت مدیون بیت امام است، این به نظرم بی‌احترامی به خانواده امام راحل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس بیان کرد: شورای نگهبان وظیفه خودش را انجام داده و باید عادلانه،‌ منصفانه و عاقلانه بیشتر دقت کند تا نمایندگان شایسته وارد مجلس خبرگان رهبری شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها