خبرهای داغ:
هم‌زمان با ایام الله دهه فجر دهه مبارک فجر، نخستین جشن رسمی نکوداشت زادروز نوجوان ۱۳ ساله خرمشهری شهید بهنام محمدی راد توسط جمعی از جوانان و هم‌رزمان آن شهید در خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۵۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،تن از هم‌رزمان شهید بهنام محمدی‌راد نوجوان 13 ساله خرمشهری با حضور در محل شهادت ایشان در خیابان آرش زادروز این شهید والامقام مقاومت 45روزه را گرامی داشتند، سپس نیز مراسمی به مناسبت تقارن زادروز شهید بهنام محمدی راد با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر در مجتمع فرهنگی و هنری خلیج‌فارس خرمشهر برگزار شد.

عکس بهانه لبخند رزمندگان مقاومت 45روزه

محسن راستانی عکاس و فیلم‌بردار صحنه‌های حضور شهید بهنام محمدی راد در روزهای مقاومت 45روزه، اظهار داشت: روزی که می‌خواستم از ژست بهنام با اسلحه ژ3 عکس بگیرم، ظهر سوزان بود و یادم است که می‌گفت "یالا زود چشمام داره کور میشه از گرما"، چون از او خواسته بودم رو به افق نگاه کند.

این رزمنده هنرمند و عکاس برجسته خرمشهری افزود: لحظاتی که از بهنام در خاطر دارم هیچ‌گاه از یادم نمی‌رود، در درگیری‌های مقاومت فراغتی برای جمع شدن رزمندگان نبود، این عکس‌ها به‌نوعی رزمندگان را دورهم جمع می‌کرد و موجب نشستن لبخند بر لبان آن‌ها می‌شد.

وی عنوان کرد: من عکاس نبودم، آن موقع تازه داشتم به دانشکده هنر ورود می‌کردم، سید صالح موسوی به من یک دوربین داد که مارک دوربین هم یادم است، عکس‌های زیادی از بچه‌ها می‌گرفتم سید صالح می‌گفت خیلی عکس از بچه‌ها بگیر چون این تصاویر از آخرین لحظاتی بود که بچه‌ها در کنار ما بودند.

راستانی، گفت: من هم تجربه‌ای در این زمینه نداشتم، روزهایی که خیلی خسته و رنجور بودند تنها لبخند آن‌ها به دوربین بود و این خیلی خوب است که لبخند شهدا را توانستم با دوربین ثبت کنم.

حضور بهنام روحیه‌بخش رزمندگان

شاپور محمدی راد برادر شهید بهنام محمدی راد در این مراسم بیان کرد: خداوند می‌دانست چه کسانی لایق هستند و آن‌ها را انتخاب می‌کرد، بارها بهنام را از منطقه درگیری‌ها دور می‌کردم حتی دو بار خودم ایشان را به اهواز بردم اما روز بعد بهنام را در خرمشهر می‌دیدم.

وی افزود: وجود بهنام در برهه مقاومت خرمشهر که دشمن مثل تاتارها به شهر حمله کرده زن و بچه‌ها را شهید و مردم را آواره کرده بود به رزمندگان روحیه می‌داد، بهنام می‌گفت "بار سنگینی هست رودوشم، احتمال شهید شدن خودم هم هست، انگار خدا می‌خواهد من هم شهید بشوم" این واقعیتی است که به او الهام شده بود.

این رزمنده و برادر شهید، اظهار داشت: بهنام همیشه برای جمع‌آوری اطلاعات به منطقه حضور بعثی‌ها می‌رفت، گاهی دستگیر می‌شد و با ترفندهای مختلف از دست بعثی‌ها فرار می‌کرد، گاهی به عربی می‌گفت دنبال مادرم هستم، دنبال پدرم هستم و حتی با خود اسلحه و مهمات غنیمت می‌گرفت و برای بچه‌های سپاه خرمشهر می‌آورد.

عشق به ولایت و امام خمینی (ره) رمز مقاومت 45روزه

سید صالح موسوی از رزمندگان برجسته مقاومت 45روزه مردم خرمشهر در این مراسم گفت: امروز تعداد کمی در این مراسم شرکت کردند، اما افرادی که حاضر شدند آشنا هستند و برای عشق خود آمدند، در روزهای مقاومت هم تعداد ما کم بود اما تانک‌های رژیم متجاوز بعث را به عقب می‌راندیم و آن‌ها را دنبال می‌کردیم.

وی افزود: دلیل این شجاعت و ترس دشمن متجاوز عشق به امام خمینی (ره)، عشق خالصانه رزمندگان به‌نظام و ولایت بود، امروز خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا این وحدت ما را بشکنند تا بیایند و کشور را از آن خود بکنند.

این رزمنده خرمشهری، عنوان کرد: همین کشورهای عربی که امروز در لانه‌های خود خزیده‌اند، 27کشور هرچه در توان خود داشتند به صدام دادند تا کشور ما را ویرانه کند، عزت و شرف ما را بگیرد، اما نتوانست چراکه دست تقدیر الهی با رزمندگان بود.

وی، در پایان گفت: یک روزی من استاد بهنام بودم اما سال‌های زیادی بهنام استاد من است.

برگزاری نکوداشت ملی شهید بهنام محمدی راد

سید عبدالمجید موسوی مدیر برگزاری نخستین نکوداشت شهید بهنام محمدی‌راد در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در دو سال اخیر مراسم خودجوشی از سوی هم‌رزمان و جوانان فعال خرمشهری در محل شهادت شهید بهنام محمدی‌راد برگزار می‌شد، امسال پیشنهاد دادند که مراسم را گسترش بدهیم.

وی افزود: در مرحله نخست رزمندگان و جمعی از جوانان در محل شهادت شهید بهنام محمدی‌راد در خیابان آرش حاضر شدند و به خاطره‌گویی و اهدا گل پرداختند، سپس مراسم اصلی با عنوان نکوداشت زادروز شهید بهنام محمدی‌راد در مجتمع فرهنگی و هنری خلیج‌فارس آغاز به کارکرد.

مدیر برگزاری نخستین نکوداشت شهید بهنام محمدی‌راد، عنوان کرد: در این مراسم به 13 نوجوان نخبه خرمشهری تندیس متبرک به تصویر این شهید والامقام اهدا شد، منطقه آزاد اروند قول داد سال آینده نیز این تندیس به‌عنوان تندیس ملی شهید بهنام محمدی‌راد طی مراسمی به نوجوانان برتر سراسر کشور نیز اهدا و مراسم در سطح ملی برگزار شود.

وی با گلایه از ضعف همکاری مسئولان ادارات، گفت: انتظار حمایت‌های بیشتری داشتیم اما همکاری ضعیفی صورت گرفت، پیش از حمایت‌های مالی نیازمند حمایت‌های معنوی برای معرفی سیره شهید و فرهنگ مقاومت هستیم.

  شهید بهنام محمدی‌راد 12بهمن 1345در خانواده‌ای خرمشهری دیده به جهان گشود وی دوران کودکی و نوجوانانی خود را به تحصیل و ورزش در خانه کشتی خرمشهر پرداخت، در آخرین روزهای نبرد سخت رزمندگان 45 روز مقاومت در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر و در ظهر روز 28مهر1359 درحالی‌که بهنام برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت پیشروی دشمن به خیابان آرش رفته بود گلوله‌ای آتشین در کنار او قلب زمین را شکافت و بهنام با ترکش‌های داغ خمپاره دشمن بعثی به آرزوی دیرین خود رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها