نمایش آثاری در قالب عکس، نشریه، پوستر و ماکت در موضوعات نگاهی به تاریخ ایران از دوره پهلوی به بعد، انرژی هسته‌ای، دفاع مقدس، وقایع انقلاب و دستاوردهای کشور در مدارس متوسطه استان مرکزی به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۲۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، نمایشگاه‌های "مدرسه انقلاب" با هدف تعمیق باورهای قلبی دانش آموزان نسبت به امام، رهبری، شهدا و انقلاب اسلامی، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفاظت از دستاوردهای انقلاب و تقویت خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت روحیه نشاط برپا شده است.

صبح امروز دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه ساعی شهرستان اراک امروز شاهد برپایی نمایشگاه "مدرسه انقلاب" بودند، این نمایشگاه که با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور افتتاح شد.

غرفه‌هایی که با خلاقیت دانش‌آموزان مدرسه شکل گرفته و هرکدام گویای مطلبی برای مخاطبانشان بودند، در هر غرفه دانش‌آموزی سر از پای نمی‌شناخت تا نوبت او شود و به ارائه آنچه فرا گرفته بپردازد، زهرا کرمی مسئول انجمن اسلامی مدرسه ساعی در غرفه شهدا به معرفی نخستین شهید مدافع حرم "محمد زهره‌وند" پرداخت.


چندی پیش زهرا با همکلاسی‌های خود به سفر معنوی راهیان نور رفته بودند و ترکش‌هایی منطقه عملیات "فتح‌المبین" جمع‌آوری کرده و به زیبایی در کنار وصیت‌نامه شهید باقی‌زاده چیدمان کرده بود، کارنامه 8 سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام را در حد توان با یاری دوستانش گردآوری کرده بود و در معرض دید قرار داده بودند.

تابوت نمادین شهداء و سبدی پر از پلاک شهیدان توجه ما را به خود جلب کرد و او توضیح داد که بازدیدکنندگان به نیت هر شهیدی که نامش بر پلاک حک شده 5 صلوات می‌فرستند و تابوت نیز به منزله گرامیداشت شهید مدافع حرم اراک است که ما نیز ادامه دهنده راه او خواهیم بود.

سری به غرفه "معرفی شخصیت‌های انقلاب اسلامی" زدیم، یک سوی غرفه به صتاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آراسته شده بود و سوی دیگر به تصاویر مقام‌معظم رهبری، در این میان نیز عکس‌هایی از شهدای انقلاب از جمله شهید دستغیب، شهید بهشتی، شهید مطهری به چشم می‌خورد، راوی غرفه به خوبی به بیان زمان و رویداد تصاویر برای حاضرین پرداخت.


غرفه "مهدویت"، دانش‌آموز مسئول غرفه با شوق بسیاری به بیان مطالب پرداخت، باید با مهدی باوری و کارهایی که انجام می‌دهیم زمینه‌های ظهور را مهیا سازیم، روز سعادت و موفقیت انسان در اخر زمان در گرو ایمان و باور و حقانیت به ولایت ولیعصر(عج) است، از آزمایش الهی برای انسان‌های پاکدامن گفت.

غرفه "انجمن اسلامی دانش‌آموزان" نیز مطالبی درباره اساسنامه، آئین‌نامه و شرح وظایف این انجمن بود، هدفی که بایستی انجام دنبال کند حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحقق ارزش‌های اسلامی و جهت بخشیدن به فعالیت‌های صنفی دانش‌آموزان است.

هیئت‌های انصارالمهدی، همکلاسی آسمانی و لشگر فرشتگان از برنامه‌های انجمن‌های اسلامی است.

غرفه "عفاف و حجاب" بازگو کننده نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و انتخابات بود که ضمن معرفی این نقاط قوت به بیان نقاط دیگری پرداخته بود که جای تامل بود، کاریکاتورهایی که بانوان را به مانند عروسک‌های دستاویز ه نمایش گذاشته بود که در دام برهنگی و بی‌حجابی گرفتار آمده بودند.


بی‌حجابی که توسط دشمنان نظام اسلامی بر میان بانوان رواج پیدا کرده تا اسلام را کمرنگ نشان دهند و در این میان باز اینفوگرافی که روی آن شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر نوشته شده بود، شعاری که از دهه 70 در جامعه ایرانی اسلامی حاکم شد تا به سمتی پیش رویم که شاهد کاهش نسل شیعه باشیم.

تصاویری از شهدای حجاب که به خاطر اعتقاداتشان به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند، پوسترهایی از حجاب که بخشی از وصیت‌نامه شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بران نگارش شده بود با این مضمون که "خواهرم دشمن از سیاهی چادر تو واهمه دارد تا سرخی خون من"

یکی از دانش‌آموزان در بازدید از غرفه "تمدن اسلامی" گفت: آنچه که امروز به آن باور داریم جمله "ما می‌توانیم" است، بازدید از نمایشگاه فرصتی بود تا آنچه را که همسالانم از انقلاب اسلامی دریافته بودند را ببینم و بشنوم که این امر اشتیاقی را در من به وجود آورد که به مطالعات بیشتری در این زمینه بپردازم.


غرفه "کارنامه سیاه پهلوی" که با وجود اندک امکانات ولی به شکل خلاقانه صحنه‌هایی از ظلم و استبداد رژیم پهلوی را به نمایش گذاشته بودند، ابزار شکنجه و نمادی از شکنجه‌گاه‌های ساواک، غرفه استکبارستیزی که به دلیل کمبود فضای موجود بر دیوار نمازخانه نقش بسته بود.

پوسترهایی از شیطان بزرگ تا جهانی شدن شعار "مرگ بر آمریکا" و عزم ملت ایران برای خنثی کردن توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان نظام اسلامی، گوشه‌هایی از تاریخ انقلاب تا به امروز در نمایشگاه‌های "مدرسه انقلاب" تا پایان ایام دهه فجر به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات