یک مشاور امور خانواده گفت: ازدواج فامیلی از قدیم‌الایام تاکنون رواج داشته اما لازم است بدانیم که این نوع از ازدواج در اسلام نهی شده است.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۳۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

یه گزارش خبرگزاری بسیج ؛یک مشاور امور خانواده گفت: ازدواج فامیلی از قدیم‌الایام تاکنون رواج داشته اما لازم است بدانیم که این نوع از ازدواج در اسلام نهی شده است.

امید اسد‌پور با بیان اینکه شناخت، قبل از هر ازدواجی لازم است، اذعان کرد : در ازدواج فامیلی نیز شناخت و ارزیابی طرفین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام ازدواج فامیلی را نهی کرده است، گفت: از پیامبر خدا (ص) نقل شده است که فرمودند: «با غریبه ازدواج کنید تا فرزند ضعیف نیاورید».

اسدپور ادامه داد: همه مردم شنیده‌اند که «عقد دخترعمو و پسرعمو، در آسمان‌ بسته شده است»؛ این طرز فکر اشتباه است؛ در جامعه‌ای که بر دین‌مداری اداره می‌شود باید هر پدیده‌ای را بر اساس علم و دین بررسی کنیم.

وی علم ژنتیک را از شاخه‌های مهم زیست‌شناسی برشمرد و در رابطه با اهمیت آزمایش ژنتیک در ازدواج‌های خویشاوندی نزدیک خاطرنشان کرد: این اقدام برای به دنیا آوردن فرزندان سالم توصیه می‌شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: درازدواج‌های خویشاوندی، صفت‌های ژنتیکی والدین بر روی فرزندان تأثیرگذار خواهد بود؛ در صورتی که در غریبه‌ها این امکان کمتر است.

اسدپور افزود: به اعتقاد کارشناسان احتمال بروز مشکلات ژنتیکی در ازدواج‌های غیرخویشاوندی بسیار کمتر از ازدواج‌های خویشاوندی می‌باشد.

وی در ارتباط با ازدواج حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س) گفت: لازم است بدانیم که طرفین این ازدواج هر دو معصوم ومستثنی بوده واز هرگونه عیب ونقصان به دور هستند.

اسدپور پیامدهای ناشی از ازدواج خویشاوندی را ضعف جسمانی، نقص عضو و ضعف روحی فرزندان برشمرد وافزود: تا حد امکان‌ از این نوع ازدواج پرهیز شود.

یزدبانو
ارسال نظرات