خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

راه اندازی دایره المعارف دفاع مقدس در شهرستان ها/ برخی در آموزش و پرورش مخالف راهیان نورند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه دایره المعارف دفاع مقدس در شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد، گفت: سپاه و بسیج مسئول جمع آوری آثار مختلف دوران دفاع مقدس از جمله خاطرات، تصاویر و اسناد هستند.
کد خبر: ۸۶۳۰۴۰۵
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سرهنگ علی قاسمی " صبح امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان بشرویه با اشاره به محورهای اصلی این شورا اظهارداشت: در هر شهرستانی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شده تا به بیان و ثبت نقش اثر گذار مردم آن شهرستان و دولت در دوران دفاع بپردازد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: این فرایند در دو بخش نقش مردمی و دولتی با عنوان " دایره المعارف دفاع مقدس" در هر شهرستانی فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینک بسیج و سپاه عملکرد مطلوبی در خصوص ثبت آثار و اسناد ارزشمند دوران دفاع مقدس دارند گفت: سپاه و بسیج مسئول جمع آوری آثار مختلف دوران دفاع مقدس از جمله خاطرات، تصاویر و اسناد هستند که این اقدام از مسئولان آغاز شده تا خانواده شهدا و رزمندگان انجام می گیرد.

دوره ضمن خدمت دفاع مقدس برای کارکنان دولت برگزار می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری دوران ضمن خدمت معارف دفاع مقدس برای کارکنان دولت خبر داد و گفت: تمامی کارکنان ادارات و نهادهای دولتی در یک دوره 12 ساعته آموزش ضمن خدمت معارف دفاع مقدس می توانند شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته در جهت نمایش جانفشانی های دوران دفاع قدس تلاش کرد گفت: حتی کشورهای اروپایی موزه های بزرگی را از دوران جنگ خود دارند وبرای دفاع مقدس ایران اسلامی آنگونه که باید عمل نشده که نیاز است تا موزه دفاع مقدس در همه شهرستان ها راه اندازی شود.

قاسمی در ادامه به اهمیت اعزام کاروان راهیان نور اشاره کرد و گفت: ستاد راهیان نور در تمام شهرستان های کشور تشکیل شده که مرکز این ستاد در بسیج و سپاه می باشد و خوشبختانه شهرستان بشرویه با توجه به سهمیه اعلام شده به خوبی در زمینه اعزام راهیان نور موفق بوده است.

دعوت مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی از کارکنان دولت بری سفر به راهیان نور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی کارکنان را به سفر راهیان نور دعوت کرد و گفت: مسئولان ادارات و کارکنان دولت نیز کاروان راهیان نور را فعال کنند و همانگونه که سفرهای مختلفی به شهرهای زیبای کشورمان دارند به راهیان نور هم خانوادگی سفر کنند.

وی افزود: مقام عظمای ولایت و رهبری با تمام گرفتاری ها و در حساس ترین زمان ها از جمله عید نوروز بیش از شش بار به مناطق عملیانی و راهیان نور سفر کرده اند که نشان از اهمیت این سفر معنوی دارد و باید عمل رهبری الگوی مسئولان هم قرار بگیرد.

قاسمی حضور گسترده هر ساله ی مردم کشورمان به راهیان نور را سفری معنوی برشمرد و گفت: در سال جاری بیش از 5 میلیون 400 نفر عید نوروز خود را در مناطق جنگی گذرانند و علی رغم اینکه هیچ اعتباری به راهیان نور اختصاص ندارد ولی مردم با جان و دل به این سفر مشرف می شوند.

برخی در آموزش و پرورش مخالف راهیان نورند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ، آموزش و پرورش را یکی از مخالفان سفر راهیان نور معرفی کرد و گفت: مخالفان زیادی در آموزش پرورش برای راهیان نور هستند و به بهانه های مختلف با عناوین حادثه های جاده و مختل شدن مباحث درسی دانش آموزان با این سف مخالفت می کنند.

وی ادامه داد: طبق تحقیقاتی که خود اموزش و پرورش انجام داده است ، پربارترین و اثرگذارترین درس فرهنگی آنان راهیان نور است .

وی افزود: هیچ کار فرهنگی همچون راهیان نور امسال اثر گذار نبوده است و حتی به جایی رسیده که مردم عراق نیز برای زیارت به اردوهای راهیان نور می آیند.

قاسمی، کتاب های منتشر شده از نویسندگان خارجی حاصل سفر به راهیان نور را دستاورد معنوی مناطق جنگی برشمرد و گفت: نویسنده ها و گردشگران خارجی کتاب ها و آثاری منحصر به فردی را در خصوص راهیان نور منتشر کرده اند.


منبع: پیام بشرویه

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار