ندیمی در گفتگو با "بسیج": نباید در پرونده گازی با ترکیه محکوم می شدیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به محکومیت ایران به پرداخت غرامت یکی میلیارد دلاری در داوری گازی با ترکیه اظهار داشت: این نوع قراردادها به تیم کارشناسی حقوقدانان بین الملل نیز بستگی دارد به هرحال تا کنون در دعاوی بین الملل و دادگاه لاهه دفاعیه در خور توجهی نداشتیم که این جای تامل دارد.
کد خبر: ۸۶۳۰۳۵۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به محکومیت ایران به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری در داوری گازی با ترکیه اظهار داشت: متاسفانه از اول انقلاب در دعاوی و دادگاه های بین الملل دفاع قابل اعتنایی نداشتیم.

وی افزود: ضعف ایران در دفاع از خود به عواملی بستگی دارد یا متن حقوق قراردادها محکم نوشته نشده که باعث تامل است که چرا از اول در عقد قرارداد دقیق نیستند.

نماینده مردم لاهیجان در ادامه خاطرنشان کرد: سرعت و جامعیت عمل در عقد قرار مهم است که قبل از وقوع حوادث مدیریت شود.

ندیمی با اشاره به اینکه این نوع قراردادها به تیم کارشناسی حقوقدانان بین الملل نیز بستگی دارد اذعان داشت: به هرحال تا کنون در دعاوی بین الملل و دادگاه لاهه دفاعیه در خور توجهی نداشتیم که این جای تامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید تدبیری از جهت ضعف هایی که در روابط بین الملل و مسائل مدیریتی در این قراردادها ست شود گفت: در این چند دهه علی رغم حقانیت در دفاع از خود موفقیت نداشتیم. باید مسوولان از حق ملی در زمینه قرارداد گازی با ترکیه دفاع می کردند اما عملا این اتفاق رخ نداده چرا که دفاع کردن را بلد نیستیم.

ارسال نظرات