کارگاه تخصصی خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس با حضور استاد مرتضی سرهنگی در اراک برگزار و از نویسندگان حوزه دفاع مقدس اراک تقدیر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۰۳۱۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جلسه هماهنگی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مدیر اداره کل حفظ آثار استان مرکزی و با حضور جمعی از نویسندگان دفاع مقدس و برخی از اعضا شورای نویسندگان ستاد تدوین پیشینه رزم استان به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور نویسندگان مطرح کشوری در حوزه دفاع مقدس در ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ عبدالرضا ملکی دبیر ستاد پیشینه رزم استان مرکزی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای ممانعت از موازی کاری‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: به منظور ترویج و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل‌های بعد از انقلاب تلاش کردیم به سمتی برویم که کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی را برای علاقه‌مندان برگزار کنیم.

وی افزود: زمانی که متوجه شدیم اداره کل کتابخانه‌های استان نیز با ما همفکر هستند بر آن شدیم که از نویسندگان شاخص و مطرح در حوزه دفاع مقدس دعوت کرده و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای ترغیب علاقه‌مندان به فعالیت فرهنگی در حوزه نویسندگی تلاش کنیم.

دبیر ستاد پیشینه رزم استان مرکزی تصریح کرد: در 15 بهمن ماه دو نفر از نویسندگان از جمله مجید قیصری و محمدجواد جزینی در اراک حضور خواهند داشت و کارگاه آموزشی با حضور این نویسندگان برگزار می‌شود که در کنار این کارگاه آموزشی جلسات نقد و بررسی کتب حوزه دفاع مقدس را خواهیم داشت.

سرهنگ ملکی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی خاطره نویسی انقلاب با حضور پایه‌گذاران این عرصه گفت: در 20 بهمن ماه میزبان استاد سرهنگی در این کارگاه آموزشی هستیم که امیدواریم این کارگاه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان مثمر ثمر باشد.

وی افزود: در کنار این کارگاه‌‌های آموزشی و نقد و بررسی تصمیم داریم که مراسم پاسداشت از نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس را داشته باشیم، به واقع ما برای این فعالیت فرهنگی به عنوان بال‌های محرکه و کمک کننده و انشاء الله در آینده فعالیت عرصه فرهنگی این گونه مراسم را برگزار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در این جلسه ضمن لزوم همفکری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: در ایام ‌الله دهه فجر به دنبال اتفاق ویژه‌ای در استان بودیم که با حمایت ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله استان مرکزی این امر محقق شد و توانستیم با دعوت از نویسندگان این حوزه در کنار کارگاه آموزشی جلسات نقد و بررسی را نیز داشته باشیم.

کمالوندی با اشاره به کتاب برگزیده شده برای جلسات نقد و بررسی گفت: "نگهبان تاریکی" یکی از آثار مطرح در حوزه دفاع مقدس است که در حقیقت اثری ضد جنگ است و به طرح سوژه‌هایی پرداخته شده که شاید برای بسیاری از ما قابل توجه نباشد این کتاب از نوشته‌های نویسنده شاخص و مطرح کشور "مجید قیصری" است.

وی افزود: از مزایایی که کارگاه آموزشی 15 بهمن ماه دارد این است که داور این اثر در جشنواره جلال نیز به همراه نویسنده با یکدیگر حضور خواهند داشت و به واقع برگزاری جلسه نقد و بررسی آثار دفاع مقدس فرصتی است برای آشنایی نویسندگان به نقط ضعف و قوت خود تا بتوانند ان را پرورش دهند و آثار بهتری را به رشته تحریر درآورند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی تصریح کرد: 20 بهمن‌ماه نیز کارگاه آموزشی با حضور مرتضی سرهنگی برگزار می‌شود و فرصتی را برای نویسندگان دفاع مقدس به وجود می‌آورد تا با حضور در این کارگاه‌ها از تجربیات ایشان بهره‌مند شوند.

وی افزود: جلسه پاسداشت از نویسندگان صاحب اثر استان در حوزه دفاع مقدس نیز در روز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه با حضور مرتضی سرهنگی برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی خاطره‌نگاری شفاهی با حضور مرتضی سرهنگی و داستان کوتاه نویسی با حضور محمدجواد جزینی و مجید قیصری با پشتیبانی ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله استان مرکزی و اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات