زوایای تلخ مهاجرت از نگاه کاریکاتوریست‌های جهان+تصویر

جمعی از کاریکاتوریست‌های جهان در آثارشان به زوایای تلخ مهاجرت پرداختند.
کد خبر: ۸۶۳۰۱۴۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  طی چند سال اخیر تحلیلگران مسائل اروپا از جدی بودن بحران مهاجرت در قاره سبز سخن می‌گویند و جنبش‌های اجتماعی با نگرش‌های متفاوتی هم به این مقوله نگریسته‌اند اما گویا انتشار تصویر «آیلان کردی» کودک سه ساله در کنار سواحل بدروم باعث شد دوباره نگرانی‌ها حول بحران رو به تزاید مهاجرت در سراسر اروپا و حتی جهان شدت بگیرد.

این نگرانی‌ها طی چند ماه اخیر به سمت مهاجرت آوارگان سوری به کشورهای اروپایی کشیده شد؛ مهاجرتی که تاکنون صدها زن و مرد و به ویژه کودک را به کام مرگ کشیده است.

در این رابطه جمعی از تصویرگران تلخی‌ها و رنج این پناهجویان را به تصویر کشیده‌اند؛ پناهجویانی که اغلب از منطقه خاورمیانه به خاطر جنایات گروهک تروریستی داعش به اروپا مهاجرت می‌کنند، به امید اینکه زندگی بهتری در آنجا داشته باشند.

این هنرمندان با نگاه انسان‌دوستانه خود در تلاش بوده تا درد و رنج این مردم ستمدیده را نشان دهد. که این آثار در ادامه می‌آید:

کاریکاتور از «آجیم سولاج از آلبانی» خانواده‌ای که به امید صلح از کشورهای جنگ زده‌شان مهاجرت می‌کنند.

 

اثری از «موسی گومس» از ترکیه؛ دریای را ملامال از نقش محیطی جنازه‌های مهاجرین تصویر کرده است.

 

کاریکاتور از «میهایی ایگنات» از رومانی؛ مردمی که بی‌توجه به ریشه خود برای رسیدن به کورسویی از امید(گلدان گل) مهاجرت می‌کنند.

 

اثری از «لوکا لاگاتور» از مونتنگرو؛ مهاجرینی در فضایی عاری از آب و در صحرایی تفتیده، شاید در انتظار سراب را نشان می‌دهد.

 

کاریکاتور از «کورسات زمان» از ترکیه؛ مهاجرین را در قایقی نشان می‌دهد که قایق‌های نجاتش کاغذی هستند.

 

اثری از «ارکومنت سومر» از ترکیه؛ مهاجرین را در قالب زنها و بچه‌هایی به تصویر کشیده که باید از دالان سوریه و سازمان ملل عبور کنند.

 

 

 

اثری از «امراه اریکان»؛ مهاجرین را با پنگوئن‌هایی که به واسطه معضل گرمای زمین از سرزمینشان آواره شده‌اند مقایسه می‌کند.

 

کاریکاتور از «دیدی ویدیانتو» از اندونزی؛ هفت خوانی را برای مهاجرت ترسیم می‌کند، در حالی که در پایان به زیر پرچم آمریکا که خود زندان دیگری است پناه می‌برند.

 

اثر از «یو کوشیمیزو» از ژاپن؛ وی از نماد نقاشی مشهور موج بزرگ کاناگاوا استفاده کرده، در حالی که پرندگان (سمبلی از مهاجرین غرق شده) از درون آن به سمت آسمان در حال پروازند.

 

کارتونی از «سمالتین گوزلاوغلو» از ترکیه؛ وی کشته شدن مهاجرین را با خودکشی دست جمعی نهنگ ها مقایسه کرده است.

 

اثر از «اری اوزبک» کارتونیست پیشکسوت و مطرح ترکیه‌ای؛ وی خانواده‌ای را به تصویر کشیده که در پشت سیم خاردار اسیر امواج دریا هستند، او در این طرح نیم نگاهی به نظریه تکامل داروین هم دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار