محبوبه زارع از انتشار کتاب «بی‌واسطه» با موضوع نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۰۱۳۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محبوبه زارع، نویسنده و برگزیده هشتمین دوره جشنواره داستان انقلاب،  با اشاره به اثر برگزیده‌اش در جشنواره که با محوریت نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نوشته شده است، گفت: «بیواسطه» داستان جوان آینده‌پژوهی است که تحت تربیت علمی و فکری پروفسور صهیونیسم در جهت اهداف پروتکل‌های دانشوران یهود و تبلیغ پنهان آن قدم برمی‌دارد. در حالی که هنگام برخورد تصادفی با نامه رهبری به جوانان اروپا با نگاهی انقلاب محور به ذات عالم، ادیان و آینده جهان آشنا شده و تحول عظیمی را رقم می‌زند. راه فراری که برای پرهیز از کلیشه‌ها انتخاب کرده بودم پرورش داستان در فضای خارج از انقلاب و در جبهه مقابل بود و همچنین جان‌مایه داستان که تم عاشقانه داشت.

این نویسنده با اشاره به ظرفیت پرداختن نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در قالب یک رمان و داستان گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در نظر من ابتکاری هنرمندانه در صدور حقیقت انقلاب به جهان سرگردان در شبهات و پریشانی‌ها جلوه کرد. خود را به جای جوان مخاطب نامه نهادم و اندیشیدم که برای اولین‌بار در زندگی در میان انبوهی از اطلاعات رسانه‌های ضد الهی به مفاهیم مورد تأکید در نامه برخورد می‌کردم، تا چه اندازه ممکن بود تحت تأثیر ندایش قرار بگیرم.

وی ادامه داد: من ضمیر خفته جوانان حقیقت‌جوی غرب را مطالعه کردم و دسیسه‌های مکارانه نظام صهیونیسم و غول‌های تبلیغاتی قرن را بررسی کردم. مدتی در این فضا تحقیق و پژوهش و همزادپنداری کردم تا شاکله رمان را ایجاد کنم و سپس به نگارش روی آوردم. در زمان نوشتن هم حس بسیار خوبی به آینده این اثر داشتم و با سی چهل تألیف قبلی‌ام، در نظرم بسیار متفاوت جلوه می‌کرد.

برگزیده جشنواره داستان انقلاب در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان با توجه به تکثر آرا در نظر کارشناسان درباره دامنه ادبیات انقلاب اسلامی، باید حوادث و وقایعی از این دست مانند نامه رهبر معظم انقلاب، فتنه 88 و... را هم جزو  همین ادبیات در نظر گرفت یا خیر، گفت: دقیقاً همین است که بیان شد. ادبیات انقلاب و حتی دفاع مقدس زمانی تأثیرگذار است که در بازه‌های زمانی خاص حبس نشود و مرزهای زمانی و مکانی و حوادث را در نوردد. در واقع همان انقلاب در بُعد برون‌مرزی و بالاتر از آن در فطرت‌های بشری بود. دیگر حوادث پس از انقلاب هم که در راستای حقیقت و ندای فطری 15 خرداد باشد همین طور است. درباه حماسه 9 دی که پاسخ مردمی به کوراندیشان فتنه 88 بود، نیز همین طور. اتفاقاً من در این موضوع هم رمانی نوشته‌ام که در حال سپری کردن مراحل چاپ است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای نگارش درباره این موضوعات نیازمند گذر زمان نیستیم، گفت: قبول دارم که برخی حوادث در اثر گذر زمان و آشکارشدن ابعاد مسئله موضوعیت بهتر و مؤثرتری برای کار و پردازش می‌یابند، اما دامنه موضوع نامه رهبری یا حماسه 9 دی و یا قبل تر از آن جریانات اسلام‌ستیزی و مسلمان‌کشی در میانمار که در رمان «مرد پشت روزنامه» بدان پرداخته‌ام، مسائل مستمر، ریشه ای و وسیعی را فرا می‌گیرد که هرکدام از این رمان‌ها تنها مصادیقی از روح آزاداندیشی و انقلابی آن به شمار می‌آیند. برای همین فکر نمی‌کنم گذر زمان مؤلفه مؤثری در نگارش آن محسوب شود.

زارع از انتشار این داستان در قالب یک کتاب خبر داد و افزود: داستان «بیواسطه» اکنون در کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران مراحل چاپ را پشت سر می‌گذارد و ان شاءالله در نمایشگاه کتاب امسال به خوانندگان عرضه خواهد شد.

ارسال نظرات