رئیس پلیس آگاهی استان البرز:

باند سارقان داخل خودرو در کرج متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان داخل خودرو که به صورت سریالی اقدام به ۷۰ فقره سرقت داخل خودرو از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی غرب شهرستان کرج کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۰۱۳۰
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید رضا گل صباحی با اشاره به کاهش سرقت به ویژه سرقت‌های داخل خودرو، اظهار داشت: به منظور کاهش سرقت به ویژه سرقت‌های داخل خودرو کارشناسان پلیس آگاهی استان البرز با بازبینی آلبوم مجرمان سابقه‌دار به ویژه سارقان داخل خودرو و همچنین اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات تکمیلی از فعالیت یک باند سرقت داخل خودرو اطلاع یافتند.

گل صباحی با بیان اینکه شکایت‌های مردمی در خصوص سرقت داخل خودرو افزایش داشته است، افزود: باتوجه به افزایش شکایت‌ها در برخی از مناطق کرج، بررسی و شناسایی عاملان سرقت‌ها و ارتباط آنها با باند شناسایی شده در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

گل صباحی با اشاره به اینکه اعضای باند سرقت خودرو قبلا شناسایی شده بودند، گفت: ماموران پس از اطمینان از این موضوع که سرقت‌های اخیر داخل خودرو از سوی اعضای باند سرقت خودرو که اخیرا توسط پلیس شناسایی شده ارتباط دارد؛  اقدامات اطلاعاتی در خصوص شناسایی اعضای باند تشدید شد و در نهایت پس از چندین روز گشت‌زنی و اقدامات پلیسی با تعامل کلانتری‌ها، در 24 دی ماه سال جاری یکی از اعضای باند توسط ماموران کلانتری  22 مهرشهر کرج شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: با راهنمایی متهم دستگیر شده، سردسته‌های اصلی باند به نام‌های «رامین و امین – ش» طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

گل صباحی با بیان اینکه متهمان به همدستی 4 نفر دیگر اعتراف کردند، گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت داخل خودرو با همدستی 4 نفر دیگر اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اعترافات متهمان مبنی بر اعتیاد به ماده روانگردان شیشه، افزود: سارقان به منظور تامین هزینه اعتیاد خود با تشکیل یک باند 7 نفره طی دو ماه اخیر با شناسایی مجتمع‌های آپارتمانی فاقد حفاظ و دوربین مدار بسته اقدام به سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه سارقان 70 فقره سرقت داخل خودرو و انباری انجام داده‌اند، گفت: در محدوده‌های مهرشهر، حسین آباد، دهقان ویلا، گوهردشت،  45 متری گلشهر و حصارک با استفاده از یک دستگاه پژو پارس به مجتمع‌های مورد نظر مراجعه و در ساعات 2 الی 5 بامداد اقدام به سرقت از انباری‌ها و خودروهای فاقد دزدگیر، قفل فرمان و پدال می‌کردند.

گل صباحی با اشاره به کشف اموال مسروقه توسط پلیس، افزود: با توجه به اعترافات  متهمان دستگیر شده  با هماهنگی مقام  قضایی سایر هم‌دستان آنها طی چند عملیات جداگانه  شناسایی و دستگیر و در بازرسی از منزل و مخفی‌گاه متهمان  مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل ضبط، باند پخش، مدارک شناسایی، جک و زاپاس خودرو، دوچرخه، باطری خودرو و غیره کشف شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها