خبرهای داغ:
پیشکسوت جهاد و مقاومت در آذربایجان غربی:

اسلام زدایی استکبار، مردم ایران را به انقلاب وا داشت

یکی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در آذربایجان غربی وقوع انقلاب اسلامی در ایران را نتیجه خیزش و قیام ایرانی ها برابر برنامه های اسلام زدایی رژیم پهلوی دانست.
کد خبر: ۸۶۲۹۹۱۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نصرالله اسدالهی ، درباره دلایل وقوع انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این که چرا انقلاب شد دلایل خاص خود را دارد اما مهم‌ترین دلیل آن این بود که استکبار در یک دوره طولانی مدت سعی کرده بود به صورت نرم اسلام را از بین ببرد؛ در ایران هم این مساله مطرح بود به ویژه آن که تلاش می‌شد شاه پرستی جای اسلام را بگیرد و یکی از نشانه‌های آن نیز شروع سخنرانی‌ها با عبارت «به نام نامی شاهنشاه آریامهر» به جای «بسم الله الرحمن الرحیم» بود.

این پیشکسوت جهاد و مقاومت با بیان این که سیاست اسلام زدایی در ایران در دوره پهلوی اول به صورت نظامی و قهری دنبال می‌شد ولی در دوره پهلوی دوم به صورت نرم این سیاست پی گرفته شده بود، گفت: پهلوی دوم در این سیاست خود تا حدود زیادی نیز موفق بود چنان که آمدن کارتر به ایران در سال ۵۶ و حضور در مراسم جشن ژانویه دربار شاه ایران گویای آن بود که رژیم پهلوی تا چه اندازه در پروژه اسلام زدایی خود پیش رفته بود.

اسدالهی در ادامه با اشاره به انتشار مقاله‌ای علیه امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات، اظهار کرد: ۱۷ دی ماه سال ۵۶ نیز مقاله‌ای با نام مستعار رشیدی مطلق که البته تهیه کننده آن جوادی رئیس دفتر فرح بود، در روزنامه اطلاعات انتشار یافت و منجر به خشم مردم ایران شد به طوری که پیرو توزیع این روزنامه طی ۱۸ دی ماه ۵۶ در شهرستان‌ها، مردم قم روز ۱۹ دی ماه به خشم آمدند و نسبت به این توهین قیام کردند که بشدت از سوی عوامل رژیم پهلوی سرکوب و معترضین به رگبار بسته شدند و ده‌ها تن به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که قیام قم نقطه آتشی در نهضت انقلاب بود، افزود: ۲۹ بهمن ماه مردم تبریز، ۹ فروردین ماه ۵۷ نیز یزدی‌ها و ۱۷ شهریور تهرانی‌ها علیه رژیم طاغوت قیام کردند تا آیت که به روز دوم بهمن در ارومیه رسید.

وی ادامه داد: مقرر شد روز دوم بهمن ماه، مردم ارومیه نیز قیام کنند اما نیروهای نظامی رژیم با آگاهی از این موضوع، نیروهای مسلح خود را همراه با تانک به شهر فرستادند تا در صورت راهپیمایی، بشدت آن را سرکوب کنند.

این پیشکسوت جهاد و مقاومت با ذکر اینکه به دنبال همین مسائل حجت الاسلام حسنی که خیلی پیشتر مسلح شده و گروهی را برای خود سازماندهی کرده بود و به همراه گروه ما که ۱۴ معصوم نام داشت و در آن روزها مسلح بود، تلاش کردیم تا برابر هرگونه اقدام عوامل رژیم بایستیم، اعلام کرد: دوم بهمن صبح زود زمانی که هوا گرگ و میش بود ۱۲ نفر از نیروهای حاج آقا حسنی و ۱۲ نفر از نیروهای ما در اطراف مسجد اعظم مستقر شدند. حوالی ظهر نیروهای نظامی رژیم همراه با تانک به نزدیکی‌های مسجد اعظم رسیدند. در این حین درگیری میان دو طرف شروع شد که در نتیجه آن یک نفر از نیروهای رژیم زخمی شد و تانک آنها نیز 2 توپ به گنبد مسجد اعظم شلیک کرد.

وی افزود: تهاجم نیروهای رژیم طاغوت به انقلابیون بنا به دستور سرهنگ بهمن کوروشی رئیس ستاد لشکر ۶۴ که یک بهایی بود اتفاق افتاد.

ارسال نظرات