حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: بر اساس قرآن انسان موجودی دارای شعور و قدرت انتخاب است و به همین جهت مسئول بوده و باید در قبال سرنوشت خودمان و اجتماع پاسخگو باشیم و یکی از مهمترین انتخاب های مردم ایران همین تلاش برای انقلاب و برقراری جمهوری اسلامی در دهه فجر بود.
کد خبر: ۸۶۲۹۶۷۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

 وی با بیان اینکه ملت ایران در دهه فجر به دست خود و رهبری امام راحل سرنوشت کشور را رقم زدند، افزود: این حرف که می گویند این بدبخت شانس نداشت و بیچاره آن ملت و حرفهائی از این قبیل اینها به  این علت است که انسان خوب تأمل نمی کند . 

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: حدود 19 ماه پیش شاهد بودید که در عراق خانمی آمد در مجلس و خطاب به نمایندگان گفت؛« ای نمایندگان مجلس چه نشسته اید، ناموس شما را در بازار می فروشند . چرا اینطور شده است مگر می شود یک ملتی را خدا توی سرش بزند». 

وی ادامه داد: هر ملتی که تو سری خور است حتما این نتیجه کار خودش است البته یک بخشی هم به مسئولین برمی گردد که آن هم حاصل کار خودشان است. 

امام جمعه ساوه گفت: در همین کشور عراق افراد بزرگی وجود دارند که متأسفانه  حمایت نشده اند نتیجه اش هم این شد که شاهد هستید . 

وی با اشاره به تاریخ اسلام تشریح کرد: اگر رهبر و مولایمان آقا علی ابن ابی طالب (ع) هم باشد ولی مردم و جامعه خود را به بیحالی و خواب آلودگی بزنند، این مردم حقشان است که آدمی  مانند معا ویه بر انها تسلط یابد . 

آن موقعی که اباعبدالله الحسین (ع) در مدینه قصد شروع نهضت کرد  فرمود؛« من از جد خودم رسول خدا (ص) شنیدم که فرمود : شما اگر روزی دیدید که خاندان بنی امیه و آل ابی سفیان بالای منبر رفتند و بر کرسی رهبری مسلمانان تکیه کردند آنها را از منابر پائین کشیده و شکم هایشان را پاره کنید». 

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش فعال اقشار مختلف مردم به خصوص پس از 15 خرداد42 اظهار کرد: مردم مدینه این صحنه ها را دیدند و بی تفاوت از کنار آنها گذشتند و خدا یزید را بر آنها مسلط گردانید یعنی حکومت یزید بر مردم مدینه نتیجه اعمال خودشان بود. 

وی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم کشوری آباد و آزاد داشته باشیم و از شرف خود دفاع کنیم باید نمایندگان مجلس ، رئیس جمهور و مجلس خبرگان شجاعی داشته باشیم و نمایندگانی که برای حضور در شوراهای اسلامی انتخاب می کنیم نمایندگان قوی باشند چون افرادی که منتخب ملت هستند تصمیم گیری می کنند. 

امام جمعه ساوه با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت و اقتدار را حتی در فراتر از مرزها برای ایران به ارمغان آورد، عنوان کرد: الان در افغانستان شما نگاه کنید رئیس جمهور آمریکا وارد افغانستان می شود در حالی که رئیس جمهور افغانستان هیچ اطلاعی ندارد  در همین عراق و حتی کشورهای اروپائی 10 سال تمام تماس های خصوصی صدراعظم آلمان شنود شد اما یک کلمه حق اعتراض ندارند. 

وی ادامه داد: اما مشاهده کردید  که تفنگداران متجاوز آمریکائی به محض ورود به آبهای سرزمینی ما مورد اخطار واقع و دستگیر می شوند. 

حجت الاسلام حسینی حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس را وظیفه ای مهم دانست و تصریح کرد: ما همه مسلمان هستیم اگر می خواهیم از عزت، ناموس و شرف  مملکتمان دفاع کنیم  باید با توجه به درپیش بودن انتخابات مهم مجلس قانون گذاری و خبرگان، کسانی را انتخاب کنیم که ساعی و لایق باشند.

وی افزود: انتخاب مناسب ملت در واقع تودهنی دیگری  به آمریکا  است که در فکر نفوذ است و فقط آدمهای احمق هستند که  میدان را به دشمن می دهند.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات، دفاع از اقتدار اسلام است و یکی از مولفه های قدرت و اعتبار کشور حضور مردمی است چون اصل کشور ما جمهوری است و نظام ما نظام سلطنتی نیست، نظام ما بر اساس آرای اکثریت مردم انتخاب شده است.

 وی افزود: شرکت در انتخابات نشان غیرت ما است دشمن امروز از توپ و تفنگ هراسی ندارد بلکه  از این می ترسد که ما پشتیبان نظام باشیم دشمن به دنبال این است که از داخل حمایت شود و این حمایت یعنی  خارج کردن مردم از صحنه انقلاب و بی اعتنایی نسبت به سرنوشت کشور.

ارسال نظرات