خبرهای داغ:
هشتمین دوره ی تربیتی آموزشی "الصافات" ویژه ی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۶۲۹۵۴۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،علیرضا مراونی مسئول اجرایی هشتمین دوره ی تربیتی موزشی "الصافات" در گفتگو با خبرنگار بسیج، از برگزاری هشتمین دوره ی تربیتی آموزشی "الصافات" بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

 

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اهداف برگزاری این دوره گفت: این دوره با هدف تربیت انسان هم تراز انقلاب بوده و با اجرای این دوره انتظار می رود دانش پژوهان در ابعاد معرفتی، بصیرتی، معنوی و مدیریتی به سطح مناسبی جهت نقش آفرینی در فضای بسیار مستعد دانشگاه و جامعه دست یابند.

 

مروانی مباحث معرفتی، بصیرتی، معنوی و مهارتی را از سرفصل های این دوره عنوان کرد و افزود: دانشجویان آشنایی با مبانی اندیشه ناب اسلامی (سیره نظری و عملی ائمه معصومین و راه و اندیشه امامین انقلاب اسلامی)، عمق بخشی به معارف دینی، آشنایی با رسالت، اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی و تقویت مهارت تشکیلاتی را می توانند در این دوره در خود تقویت کنند.

 

مسئول دوره ی تربیتی آموزشی الصافات ادامه داد: سطح بندی دانش پژوهان این دوره در دو سطح ۱ الف – ب و سطح ۲ صورت می پذیرد که در سطوح ۱_الف: ضرورت و فواید جذب، تشکیلات و وظایف دانشجو، تاریخ تطبیقی صدر اسلام، جاذبه و دافعه و ولایت فقیه ؛ سطح ۱ ب: برنامه ریزی عملیاتی و سازماندهی، روش های تربیت اسلامی، مبانی فکری جریان روشنفکری از ابتدا تا حال باحضور استاد خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه نوین ایران (حنا)، اسلام و نیازهای زمان و خدا در زندگی انسان و همچنین در سطح ۲، مدیریت و رهبری، مخاطب شناسی، عملیات روانی، نظری سیاسی در اسلام (برادران) و مسئله حجاب (خواهران)، از سوی اساتید مجرب به دانش پژوهان تدریس خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق دوره های گذشته، آموزش بصیرتی به دانش پژوهان با برگزاری همایش هایی با موضوعات روز و با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

 

مروانی اظهار کرد: نقش دانشجو در تحقق تمدن اسلامی، نقش خواص در حکومت اسلامی، لزوم تربیت نیروی هم تراز انقلاب اسلامی، نفوذ از دریچه ی انتخابات، نفوذ از دریچه ی پسا برجام از دانشگاه تا دانشگاه، و خاطره گویی و بررسی سیره ی دانشجویان مکتب امام روح الله، موضوعاتی هستند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در همایش های این دوره به آن پرداخته می شود.

 

مسئول اجرایی هشتمین دوره ی الصافات در ادامه بیان کرد: آیت الله فرحانی (معاونت آموزشی حوزه های علمیه کشور و استاد حوزه های علمیه)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلالی (عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) و مسئول دفتر علامه مصباح یزدی)، حجت السلام و المسلمین شفیعی (مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان)، سردار دانش پژوه (فرمانده قرارگاه کربلا)، بهمن شهریاری (مسئول ناحیه ی بسیج دانشجویی خوزستان) و مهندسی ریحانی (مسئول معاونت بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی کشور) از سخنرانان این دوره می باشند.

 

گفتنی است هشتمین دوره ی تربیتی آموزشی الصافات به مدت پنج روز و صبح امروز (دهم بهمن ماه) لغایت (چهاردهم بهمن ماه)، در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار خواهد بود.

 

لازم به ذکر است که دوره های تربیتی آموزشی الصافات، در دو سطح مداوم در طول ترم و در دانشکده ها و متمرکز در تابستان و بهمن ماه هر سال برگزار می گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها