انتخاب مجسمه رومی در محل مصاحبه رییس جمهور نشان از تعصبات اروپایی ها دارد

قناد باشی قرار دادن مجسمه یکی از سرداران رمی که بخشی از سپاه ایران را شکست داده بود در موزه را کار حساب شده ای دانست، عنوان کرد: این موضوع بر می گردد به تعصبات اروپاییان که در زبان و مقررات نفی می کنند ولی در عرصه عمل آن ...
کد خبر: ۸۶۲۹۳۴۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  در خصوص حاشیه ها سفر روحانی به اروپا گفت: کشورهای غربی در خصوص روابط دیپلماتیک خود یک سری  قوانین  و مقرراتی آشکار و پنهان را رعایت میکنند که کشوری که می خواهد با آنها روابط داشته باشد و یا  میخواهد ان را گسترش دهد باید مقررات ، آئین نامه ها و پروتکل ها آنها را اجرا کند.
وی تشریح کرد: به طور مثال زمانی که مقامات ترکیه سکولاریزم  و لائیسم را تبلیغ می کردند، زمانی که به آلمان رفتند؛ آلمان ها سعی کردند که آنها را به حزب دموکرات که در این کشور فعال است ارجاع بدهند و مقامات و نشانه و آرم های مربوط به حزب دموکرات را به نحوی در مذاکرات منعکس کردند .
این کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد: غربی ها تنها شعار سکولاریسم و لائیسم را سر می دهند و لی در مذهب مسیحیت تعصبات خاص خود را دارند و احترام به مذهب مسیحیت دارند و این مسئله به نوعی دهن کجی به مقامات ترکیه ای بود که  تصور می کردند اگر چنان چه سکولاریسم و لائیسم در ترکیه ایجاد کنند، مورد محبوبیت  اروپاییان قرار میگیرند.
وی ابراز داشت: این در عرصه های تاریخی هم می باشد انها بارها کوشش کردند که به نحوی عمل کنند که افتخارات تاریخی شان حفظ شود و اگر نگاهی بیاندازیم می بینیم که  نامی جنگی که علیه لیبی  راه نام فرمانده  ای بود که در رم قدیم فاتح  لیبی قدیم بود.
قناد باشی قرار دادن مجسمه یکی از سرداران رمی که بخشی از سپاه ایران را شکست داده بود در موزه را کار حساب شده ای دانست، عنوان کرد: این موضوع بر می گردد به تعصبات اروپاییان که در زبان و مقررات نفی می کنند ولی در عرصه عمل آن را انجام می دهند.
وی خاطر نشان کرد: آنها دو ماراتن را که مربوط به یک شکست مقطعی نیروهای ایرانی  در مقابل یونانی ها بود را بیش از ۲۵۰۰ سال است حفظ و جهانی کردند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید با هوشیاری مکان هایی که برای مذاکرات ، مصاحبه ها و  گفتگو ها را  انتخاب کند و در ایتالیا مکان های بسیار زیادی  بود که می توانستند انتخاب کنند  از جمله کاخ ریاست جمهوری ، وزارت خارجه ، مکان های و حال اینکه این موزه برای مذاکره انتخاب می شود نشان از شیطنت و حس برتری جویی اروپاییان دارد.

ارسال نظرات