خبرهای داغ:
پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه امام(ره) یک شخصیت استثنایی بود، گفت: امام خمینی(ره) دین را در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به نسخه عملی تبدیل کرد و افراد مهم را برای نسخه مهم‌تر تربیت کرد.
کد خبر: ۸۶۲۹۳۳۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حشمت‌الله قنبری‌همدانی شامگاه امروز در نخستین نشست بصیرت‌افزایی دهه فجر در دفتر امام جمعه همدان اظهار داشت: در سال‌های قبل از 57 ما در ایران نیز مسلمان بودیم و در مساجد جمع می شدیم و نماز می خواندیم و لیالی قدر را اقامه می‌کردیم اما در آن چیزی که در متن زندگی ظهور پیدا می‌کرد اراده دین نبود.

وی افزود: در ایالات متحده آمریکا و انگلستان مسئولین، تعیین می‌کردند چه کسی نخست وزیر ایران باشد و آنچه برای این مملکت سرنوشت می‌شد از ناحیه یهود بود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در آن دوران بهائیت یک ارزش بود و بسیاری از مومنین برای تمسک به دنیا به بهائیت مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به شرایط سخت آن زمان اظهار کرد: در آن روزگاران دقیق‌ترین محاسبه‌گران عالم فکر نمی‌کردند تحولی در این کشور به وقوع بپیوندد.

قنبری‌همدانی افزود: بلوک شرق و نظام سرمایه‌داری غرب در یک موضوع اتفاق داشتند و به وحدت رسیده بودند که دین نباید در زندگی مردم نمود پیدا کند و دین را ارتجاع سیاه می‌گفتند.

وی ادامه داد: در آن زمان نیز روح آزادی‌خواهی وجود داشت اما نگرانی‌های آنها به تغییر نمی‌انجامید.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه در آن دوران یک موضوع در نظام حساب‌گر و ضد توحید خوب جا نیفتاده بود و آن زلزله مرجعیت شیعه بود، گفت: بعد از سلسله عصمت و طهارت اسلام، نظیر مرجعیت شیعه و روحانیت شیعه وجود ندارد.

وی تأکید کرد: روحانیت و مرجعیت شیعه نشان داد کاری که به خواست اولیای الهی است، می‌تواند در متن زندگی مردم نهادینه شود.

*امام خمینی(ره) مردم را از بند خودشان آزاد کرد

قنبری‌همدانی افزود: در سال 42 امام (ره) را با یک اتومبیل فولکس آوردند و تاریخ شهادت می‌دهد جان عالم داخل آن فولکس بود.

وی با بیان اینکه بنای آنها بر حذف امام(ره) بود و ما با یک جریان‌شناسی دقیق مواجه هستیم، گفت: این مرد الهی را برای حذف شدن به تهران آوردند و بعد از آن حبس و حصر و تبعید کردند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این مرد الهی یک اقدام اساسی کرد و لباس کهنه‌ای که تن‌پوش دین کرده بودند از تن دین بیرون آورد.

وی در بیان شخصیت امام(ره) ادامه داد: در کشور ما حتی معرفت و شناخت امام(ره) پایین‌تر از بیرون مرزها است.

قنبری‌همدانی عنوان کرد: امام(ره) یک شخصیت استثنایی بود که دو کار مهم انجام داد، یکی اینکه حکومت دین را در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به نسخه عملی تبدیل کرد و سپس افراد مهم را برای نسخه مهم‌تر تربیت کرد.

وی ابراز داشت: امام(ره) وقتی آمد نه فقط جمهوری اسلامی بلکه اولین اقدام این بود که مردم را از بند خود آزاد کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: امام(ره) انقلاب و حکومت و دولت را قبل از ورود به کشور در قلب مردم برپا کرد و تبدیل به محور وحدت شد.

وی با بیان اینکه 12 میلیون تن انسان مجاهد برای آمدن او خون داده بودند و در معرض سخت‌ترین خطرات بودند، تأکید کرد:امام آمد و وقتی ورود پیدا کرد این لباس کهنه از تن ملت بیرون شد و قوه تصمیم‌گیری از دست یهود خارج شد.

* مجلس خبرگان آبروی کشور و زینت اسلام هستند

قنبری‌همدانی یادآور شد: امام با ورود خود لباس کهنه تبهکاری را از تن ملت بیرون آورد و لباس عزت تن ملت پوشاند.

وی با بیان اینکه امام(ره) یک شخصیت استثنا بوده و سند مظلومیت خودش است، افزود: مردم پای ایشان ایستادند و فتنه‌ها شروع شد،هشت سال جنگ، نفوذی‌های خطرناک، گروهک‌های منافق، تحریم سهمناک، که این موضوعات باعث شد امام(ره) در طول 10 سال 10 روز آرامش نداشته باشد.

پژوهشگر تاریخ اسلام ابراز داشت: مردم در برابر تمام فتنه‌ها ایستادند و حیثیت استکبار را به بازی گرفتند و امام(ره) که از دنیا رفت راه امام بی‌رهرو نماند.

وی بیان کرد: تنها کسی که هیچ‌کس گمان جدی نداشت و در جلسات نیز می‌گفت من راضی نیستم مقام معظم رهبری بود که همای ولایت و رهبری بر دوشش نشست.

قنبری‌همدانی افزود: اعضای مجلس خبرگان شخصیت‌های ممتاز و آبروی کشور و زینت اسلام هستند، آنها در دوران بعد از امام(ره) اقدامات و رفتارشان الگو و سند زندگی دینی است.

وی با بیان اینکه دشمن گمان می‌کند مجلس خبرگان در طراز برنامه‌های آنها است، گفت: در دل مجتهدین شیعه هوای نفس نیست بلکه پاسداری از حریم دین است و دشمنان این را نمی فهمند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروز وقتی رفتار دنیا را با ما و برخورد سران کشورهای دنیا را با ولی امر مسلمین می‌بینید، زمانی که پای آنها به کشور باز می‌شود از افتخاراتشان این است که حتی لحظه‌ای کوتاه محضر ولی امر شرف‌یاب شوند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت اسلام و ولایت و اتحاد مردم، ایران اسلامی قدرت منطقه ای است، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی و لباس نوی دین بر تن اسلام است.

قنبری‌همدانی با اشاره به اینکه امروز در سایه ولایت امر و ولی فقیه عادل زمان انقلاب اسلامی می‌درخشد، گفت: اگر کسی در داخل کشور نمی‌تواند به ارزش‌های انقلاب ببالد، یک جای قلبش مریض است و باید خود را اصلاح کند و بداند راه امام حسین(ع) و راه امام خمینی(ره) در دل مردم نهادینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات