عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز:

به بهانه افزایش شهریه نمی شود به سادگی دانشجو را از تحصیل محروم کرد/طبق اصل 30 قانون اساسی دانشجویان حق تحصیل رایگان دارند

مسئولین دانشگاه پیام نور در اقدامی تامل برانگیز و نامعلوم اطلاعیه ای مبنی بر افزایش شهریه ها و تعیین ضرب الاجل برای پرداخت شهریه اعلام کردند.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۷۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،فرشاد نصیری عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز در واکنش به اقدام تامل برانگیز و نامعلوم مسئولین دانشگاه پیام نور در صدور اطلاعیه ای مبنی بر افزایش شهریه ها و تعیین ضرب الاجل برای پرداخت شهریه ، گفت:مسئولین دانشگاه پیام نور بدون اینکه به این نکته توجه کنند که بیشتر دانشجویان پیام نور از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و توانایی پرداخت این شهریه بالا در این زمان محدود  که تعیین شده را ندارند، دانشجویان را در صورت عدم پرداخت شهریه در موعد مقرر تهدید به غیرفعال کردن وضعیت دانشجویی می کنند.

وی ادامه داد: مسئولین فراموش کرده اند که این دانشجویان هستند که به این دانشگاه حیات بخشیدند و نبود این دانشجویان، دانشگاهی نخواهد بود و این افرادی که بر منسب نشسته و تصمیم گیر وجود خواهند داشت و عملا بی معنی خواهند شد حال اینکه طبق اصل 30 قانون اساسی دانشجو حق تحصیل رایگان در دانشگاه را دارد .

نصیری گفت: از سویی دانشگاه برای پرداخت شهریه ای که ظاهر آن ثابت است و ترم با ابلاغیاتی که منبع فکری مناسب ندارند، افزایش پیدا می کند و در مقابل این افزایش شهریه هیچ خدماتی اضافه نمی شود بلکه کمتر هم می شود دانشگاه را به پایین ترین سطح خود هدایت می کنند.

وی اظهار داشت: در اینجا سوالی مطرح است، دانشجویی که مایه حیات دانشگاه است، آیا می شود براحتی حذفش کرد ؟آیا دانشجویانی که از طبقه ضعیف جامعه هستند حق تحصیل ندارند؟ آیا می شود اینان را از درس و دانشگاه محروم کرد؟ با این تغییر پیام نور چه کسی جوابگوی سرنوشت این مرکز آموزشی خواهد بود؟

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به نمایندگی از دیگر دانشجویان گفت: امیدواریم مسئولین پیام نور هرچه سریعتر جلوی این ابلاغیه بگیرند و شرایط به حالت اولیه بازگردانند تا دانشجویان به آینده تحصیلی خود فکر کنند ، در غیر اینصورت این اتفاقات تنها به ضرر خود دانشگاه پیام نور رقم خواهد خورد و این امر سیر نزولی دانشجویان پیام نور را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات