معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: همزمان با آغاز 37 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن بزرگ قرآنی در مسجد جامع سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۷۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب استثنایی در تاریخ کشور بوده که هم در پیدایش و هم در پیروزی و استمرار آن با سایر انقلاب ها متمایز بوده است زیرا هر انقلابی در جهان سه دوره ی نوجوانی ، جانی و پیری را پشت سر می گذارد اما تاریخ انقلاب اسلامی ایران هر ساله در دهه ی فجر تازه تر و به عظمت وشکوفایی و موفقیت های آن افزوده و از هر زمان دیگری قدرتمند، مقتر، با عظمت و پر نفوذتر می شود.


وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگ در جهان بوده است گفت: این انقلاب با رهبری حكیمانه حضرت امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و الگوی بسیاری از كشورهای آزادیخواه جهان شد.


وی دین مداری، اخلاق مداری و معنویت گرایی را از اصول های اساسی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم سالاری دینی یک الگوی حکومتی است که در سایه ی انقلاب اسلامی به جهان عرضه شه و مردم بیش از هر زمانی اندیشه ای  بسیار خوب از مردم سالاری دینی دارند.


وی گفت: نظام جمهوری اسلامی پر قدرت تر در سایه ی قرآن کریم شکل گرفته و بر این اساس سپاه پاسداران با مشارکت ادارات دیگر در روز 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر جشن بزرگ قرآنی را در مسجد جامع شهر سنندج برگزار خواهد کرد.


وی با اشاره به وجود استعدادهای متعدد قرآنی در استان یادآور شد: در این راستا در جشن بزرگ قرآنی از خانواده‌هایی قرآنی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.


سرهنگ حسینی تصریح کرد: ترویج باورها و ارزشهایی که توسط پیامبر اکرم (ص) برای ما به ارمغان آورده، محوریت تمام برنامه های دهه ی فجر بر پایه ی قرآنی، حرکات های قرآنی و آموزش و فرهنگ حفظ قرآن در بین خانواده ها را از جمله اهداف برگزاری این جشن بزرگ قرآنی است.


بازدید 400 زائر خارجی از یادمان های دفاع مقدس در کردستان
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهیان نور در استان کردستان اشاره کرد و گفت: یکی از ابتکارات انقلابی و الهی که بعد از اتمام جنگ تحمیلی به ایران در کشور ما تفاق افتاد عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور بود که یک مدیریت شهدایی دنبال این قضیه است و طراح این مسئله ی فرهنگی باورهایی است که شهدای دفاع مقدس در اختیار ما قرار دادند.


معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه راهیان نور با معرفت و حج بصیرتی است افزود: انقلاب اسلامی ایران به تاسی از تاریخ اسلام یک جریان فرهنگی را راه انداختند که به طور متوسط هرساله 5 میلیون نفر از کربلای ایران دیدن می کنندو این کار ارزشمند هر ساله توسعه می یابد.


وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 400 زائر خارجی از یادمان های راهیان نور کردستان بازدید کردند گفت: 300 هزار نفرجمعیت در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس استان کردستان بازدید و 45 هزار نفر از مردم کردستان نیز از محل معراج شهدا در کربلای ایران بازدید کردند.


این مقام مسئول یادآور شد: از 45 هزار اعزام کردستانی، 30 هزار نفر دانش آموز بودند که به صورت داوطلبانه از یادمان های جنوب و غرب کشور بازدید کردند.


وی بیان داشت: در سال 94 تا به امروز 15 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور اعزام شدند که پیش بینی می شود تا اوایل فروردین ماه 10 هزار نفر دیگر از این یادمان ها دیدن نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات