همزمان با دهه فجر؛

دو هزار و 200 طرح عمرانی، خدماتی در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

خبرگزاری بسیج: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح دوهزار و 200 پروژه عمرانی، رفاهی و خدماتی همزمان با دهه فجر در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۶۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی با بیان اینکه از این تعداد طرح، 350 طرح آن داخل شهری و نزدیک به یک هزار و 800 طرح آن روستایی است، گفت:
اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات ملی و استانی، تسهیلات و منابع داخلی شرکت ها به ارزش 14هزار میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح مسکن مهر از جمله افتتاح ها در دهه فجر خواهد بود، افزود: سه هزار و 350 واحد مسکن مهر در این دهه افتتاح می شود که عمده آن در شهر جدید سهند و بقیه در شهرستان هاست.
پورمهدی به افتتاح طرح ترمینال تبریز هم اشاره و بیان کرد: این طرح که طرحی 20ساله است با همکاری شهرداری و شورای شهر و پیگیری مدیریت استان طی دو سال اخیر ساخته شد که در دهه فجر افتتاح می شود.


وی عملیات لایه روبی آجی چای را از دیگر طرح های مهم برای اتصال به دریاچه ارومیه خواند و گفت: این لایه روبی با هزینه 220میلیارد ریالی به طول 80 کیلومتر توسط آب و فاضلاب هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار همچنین در زمینه وضعیت اتوبان تبریز- سهند نیز گفت: 9 کیلومتر از مسیر این آن از سمت سهند به تبریز آسفالت ریزی شده و 15 کیلومتر باقی مانده به علت عدم تامین اعتبارات از وزرات راه تحویل گرفته شده که برای تکمیل آن 600 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سهند و 500 میلیارد ریال از مصوبات سفر هیات دولت به استان است تامین خواهد شد.
وی در خصوص اهمیت سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی نیز اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی که در مسیر اروپا قرار گرفته و برای توسعه کشور باید به آسیای میانه مصل شود بسترهای لازم جهت سرمایه گذران خارجی آماده است.
پورمهدی در ادامه با اشاره به ظرفیت استان در این خصوص، تاکید کرد: بیشترین تاکید مدیریت استان، در خصوص این سرمایه گذاری ها توجه به زیرساخت ها، کمک به اشتغال و ورود تکنولوژی نوین در این راستاست تا موجب توسعه استان شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار