بعد از حمايت بي‌منطق از گلر خطاكار سرخپوشان كه جاي بسي تأسف داشت، اين بار نوبت بي‌حرمتي به پيشكسوتان اين تيم شده است. آن هم در حالي كه باشگاه به جاي برخورد با اين بي‌احترامي‌ها چنان با ملاطفت برخورد مي‌كند كه جاي بسي تأسف دارد.
کد خبر: ۸۶۲۹۲۱۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاري بسیج،تفاوت‌ها گاهي بدجور توي ذوق مي‌زند. اگر چه برخي معتقدند به نسل امروز خيلي چيزها را ياد نداده‌اند، اما همه چيز آموختني نيست، خصوصاً احترام به بزرگ‌تر و حفظ حرمت پيشكسوتان؛ مسئله‌اي كه اين روزها بارها و بارها شاهد بي‌توجهي به آنها هستيم، به خصوص از سوي پرسپوليسي‌ها كه به نظر مي‌رسد ديگر به سيم آخر زده‌اند. 

اشتباهات پرسپوليسي‌ها اين روزها يكي دو تا نيست كه بتوان به راحتي از آن چشم‌پوشي كرد؛ اشتباهاتي كه فرهنگ اين باشگاه را نشانه رفته و اخلاقيات را زير سؤال برده است، اما مسئولان و بزرگان باشگاه كمترين اهميتي به اين مسئله نمي‌دهند و به راحتي پاي خود را از ماجرا بيرون مي‌كشند. بعد از حمايت بي‌منطق از گلر خطاكار سرخپوشان كه جاي بسي تأسف داشت، اين بار نوبت بي‌حرمتي به پيشكسوتان اين تيم شده است. آن هم در حالي كه باشگاه به جاي برخورد با اين بي‌احترامي‌ها چنان با ملاطفت برخورد مي‌كند كه جاي بسي تأسف دارد. 

حضور نداشتن بازيكنان پرسپوليس در مراسم ختم مرحوم همايون بهزادي بسيار عجيب بود، اتفاقي كه تعجب همگان را به دنبال داشت؛ تنها محسن بنگر بود كه از جمع سرخپوشان راهي ختم شده بود و ساير بازيكنان اين زحمت را به خود نداده بودند در مراسم ختم يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان اين تيم شركت كنند. اين مسئله با واكنش‌هاي زيادي مواجه شد، اما عكس‌العمل باشگاه و پاسخ‌هايي كه در خصوص اين اهمال‌كاري داده شد، ‌از حضور نداشتن بازيكنان در مراسم ختم نيز بدتر و تأسف برانگيز‌تر بود. پندار خمارلو، ‌مدير روابط عمومي باشگاه در دفاع از حضور نداشتن بازيكنان در ختم مرحوم بهزادي گفته بود، مگر آن روزي كه همه بازيكنان در مراسم باشگاه حاضر شدند، كسي از باشگاه تعريف كرد: «مراسم ختم بوده و هر كسي كه دوست داشته بايد در آن شركت مي‌كرد و نمي‌توانستيم كسي را زوركي به مسجد ببريم يا آنها را تنبيه كنيم. بازيكنان كم‌كاري كردند كه در مراسم ختم شركت نكردند، اما شايد كار داشتند.»اما توجيه طارمي، ‌مهاجم سرخپوشان در اين خصوص از بهانه‌جويي باشگاه هم خجالت‌آور است وقتي حضور نداشتن در اين مراسم و بي‌احترامي به سرطلايي پرسپوليس را گرفتن عكس‌هاي سلفي مردم بيان مي‌كند: «اگر قرار است با خانواده داغديده همدردي كنيم، راه‌هاي مختلفي وجود دارد و اگر مقصود قرائت فاتحه براي مرحوم است كه ما تا سر خاك او رفتيم. به شخصه خيلي دوست داشتم در مراسم همايون خان بروم و بنشينم چهار تا آيه قرآن بخوانم. همدوره‌اي‌‌هايش از خاطراتش حرف بزنند. اما خبر مي‌رسد كارت‌هاي عابربانك علي بهزادي را از جيبش دزديده‌اند. مثلاً در مراسم تشييع هادي ببينيد چه اتفاقاتي افتاده بود. من كه ايران نبودم، اما همبازيان هادي براي همدردي با خانواده‌اش به شمال رفتند و چه مشكلاتي كه براي اتوبوس بچه‌ها پيش نيامد. آيا خانواده هادي اذيت نشدند؟ يا در تشييع او كساني كه موبايل به دست عكس سلفي مي‌گرفتند، چه فكري مي‌كردند؟ وقتي قرار است با رفتن يك چهره مطرح همه مراسم به هم بريزد، به نظرم بهتر است يا فكري به حال نظم مراسم كنند يا به احترام مرحوم و خانواده‌اش آن چهره به مراسم نرود. خودم را نمي‌گويم. من كه مقابل بزرگان كسي نيستم، اما به دليل اين مسائل و سلفي گرفتن‌ها به ختم نرفتم.»

خوردبين هم اگر چه معتقد است بازيكنان كم‌كاري كرده‌اند، اما در راستاي مواضع نرم باشگاه قدم برمي‌دارد: «آن روز گفته بوديم بازيكنان تمرين نوبت عصر ندارند و مي‌توانند در ختم شركت كنند. بنگر معرفتش را نشان داد كه رفت، اما بقيه كم‌كاري كردند. هر چند كه شايد كار داشتند.»زادمهر، عضو هيئت مديره پرسپوليس نيز درباره انتقادهايي كه‌ به غيبت بازيكنان اين تيم در مراسم ختم همايون بهزادي شده و گلايه شديد علي پروين اين مسئله را شخصي مي‌خواند: «اين مسائل به خود شخص بستگي دارد و ما نمي‌توانيم درباره موضوعاتي كه مربوط به افراد مي‌شود، نظر بدهيم.»

اما بدترين قسمت ماجرا اين است بازيكناني كه از اداي احترام به يكي از بزرگان تازه از دست رفته پرسپوليس سرباز زده و باوجود تعطيلي تمرين به ختم نرفتند، ‌در مراسم جشن تولد محسن مسلمان شركت و عكس‌هاي زيادي را منتشر كرده‌اند؛ مسئله‌اي كه به شدت باعث اعتراض و گلايه هواداران و پيشكسوتان باشگاه شده است؛ چراكه اين بي‌احترامي، در واقع بي‌احترامي به تيمي است كه اين بازيكنان اهمال‌كار پيراهن آن را برتن دارند. هر چند كه نقش باشگاه در اين اهمال‌كاري و بي‌احترامي از بازيكنان هم پررنگ‌تر است، وقتي سكوت اختيار كرده و برخوردي نكرده است.
ارسال نظرات