خبرگزاری بسیج: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از گاز رسانی به 124 روستا با اعتباری بیش از 61میلیارد ریال، همزمان با دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۹۱۵۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ولی اله دینی افزود: با این تعداد روستا تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به یک هزار و 479 روستا می رسد.

وی با بیان اینکه اولویت گازرسانی روستایی با روستاهایی است که بالای 20خانوار باشند، گفت: تعهد شرکت گاز آذربایجان شرقی این است که تا پایان سال 96 همه خانوارهای بالای 20خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

دینی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها بیش از 10 هزار و 258 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار و میزان بهره‌مندی خانوار روستایی استان به 86 و هشت دهم درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 62 نقطه شهری با 100درصد جمعیت شهری و بالای 95درصد روستایی در استان از گاز لوله‌کشی استفاده می‌کنند، بیان کرد: گازرسانی به 335روستا در دست اجرا بوده و 63 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 94 روستا در مرحله مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز اذربایجان شرقی با اشاره به برنامه شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای باقی مانده آذربایجان‌شرقی گفت: بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه دولت ظرفیتی را در اختیار شرکت‌های گاز قرار داده که اعتباری علاوه بر منابع داخلی، اعتبارات وصولی از محل عوارض مصوب مجلس درباره توسعه روستایی را با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر سردسیر بودن، جنگلی بودن و میزان برخورداری شهرها و روستاهای آن استان از گاز طبیعی جذب و در طرح های مصوب هزینه کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در بخش خانگی در فصل زمستان به 35میلیون متر مکعب رسیده است از ظرفیت سازی برای 50میلیون متر مکعب در روز خبر داد.

دینی از فعال بودن 137 جایگاه سی ان جی از 154 جایگاه استان خبر داد و گفت: سوخت مصرفی 10 جایگاه به علت بدهی قطع شده و هفت جایگاه به دلایلی دیگر از جمله مشکلات فنی تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه امسال در اثر حوادث ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی گاز 33نفر در استان جان خود را از دست داده اند، گفت: 18نفر این فوت شده ها مربوط به تبریز و بقیه در شهرستان ها بوده است.

دینی اظهار داشت: همه مشترکین اعم از شهری و روستایی در برابر حوادث ناشی از مصرف گاز بیمه هستند که خسارات آن از 500ریالی که از قبض ها برای بیمه افراد گرفته شده، پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی وجود علمک های گاز را از علل وقوع حوادثی همچون زلزله دانست و گفت: مقاوم سازی خانه ها می تواند بی خطر بودن آن را نیز تضمین کند که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها