خبرهای داغ:
معاون رئیس قوه قضائیه خبر داد

ابلاغ احکام قضایی به صورت الکترونیکی در کشور

معاون رئیس قوه قضائیه از اجرایی شدن دستبند الکترونیکی برای متهمان مورد حبس در محدوده مشخص خبر داد و گفت: احکام قضایی به صورت الکترونیکی در کشور ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۹۰۵۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در جلسه‌ای که صبح امروز با پیرامون برون سپاری امور توسعه دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اهداف قوه قضاییه در ارائه خدمات الکترونیکی در سه بعد طرح‌ریزی شده است که با ارتقا فناوری با سیستم تکنولوژی در برون و درون سازمانی به یک خدمت متعال به مردم تبدیل می‌شود.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات طرح عدالت الکترونیک در سال 88 از سه بعد طرح‌ریزی شده که بعد نخست آن استفاده از فناوری به سمت و سوی شکیل و مدرن بودن سیستم حاکمیتی قوه قضا را نشان می‌دهد.

معاون رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: متولیان قوه قضا خود را ملزم به استفاده از فناوری در امور حاکمیتی درون و برون سازمانی کرده که از آن به عنوان خدمت روی میز مردم می‌توان نام برد.

شهریاری با اشاره به مشکلات ارائه و کاربرد فناوری در سازمان‌ها و قوه قضا تصریح کرد: عدم قبول برخی مسئولان درون سازمان‌های دولتی و حکومتی، هزینه‌بر بودن راه‌اندازی فناوری در سیستم سازمان‌ها و عدم ثبت و ضبط اطلاعات به علت تجمع بیش از حد مراجعان دستگاه‌ها از جمله این مشکلات است.

این مسئول ادامه داد: ابلاغ نامه‌ها و حکم مراجعان سالیانه بیش از 100 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به خدمات نگاه سه جانبه فناوری با مشارکت بخش خصوصی در قوه قضاییه مطرح کرد: از انواع خدمات فناوری می‌توان به ارائه نوبت‌دهی، ثبت 20 نوع اطلاعات مراجعان و ارائه خدمات رفاهی به آنان به مراکز قوه قضا اشاره کرد.

شهریاری از طرح‌های جدید در سیستم فناوری در قوه قضاییه خبر داد و گفت: تصویب و اجرایی شدن دستبند الکترونیکی و اجرای پایلوت آن در شهر تهران برای متهمان در حبس محدوده معین و مشخص را می‌توان نام برد که هر یک از این دستبندها یک میلیون تومان هزینه دارد و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان زندان‌ها تا پایان سال  اجرایی می‌شود.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها