فرماندار بیجار گفت: پیگیری ساخت کتابخانه مرکزی یکی از مهم ترین اولویت های فرهنگی شهرستان در سال آینده است.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۶۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، بیژن زندیه در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار گفت: در سال آینده تلاش می کنیم اعتباری را برای آغاز ساخت این پروژه فرهنگی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: توجه به ایجاد و راه اندازی زیرساخت ها یکی از مهم ترین الزامات توسعه فرهنگی است بنابراین باید به این امر به صورت جدی توجه صورت گیرد.

زندیه کتابخانه های عمومی را از ارکان توسعه فرهنگی خواند و افزود: کتابخانه مکانی عمومی برای بصیرت افزایی و ارتقای سطح آگاهی جامعه به منظور نیل به توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه بیجار یک شهرستان فرهنگی است، عنوان کرد با توجه به این امر باید زیرساخت های فرهنگی در سطح شهرستان تقویت شود و مدیران باید در این زمینه همدلی و همکاری جدی داشته باشند.

فرماندار با اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(دامت برکاته) در بیاناتشان همواره بر اهمیت این مسئله تاکید کرده اند و مسئولان نیز باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

زندیه بیان کرد: خوشبختانه در زمینه کتابخوانی در شهرستان بیجار گام های بزرگی برداشته شده است؛ اما برای رسیدن به حد مطلوب راه زیادی باید طی شود.

وی گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی از نیازهای ضروری شهرستان بیجار است و در صورت به نتیجه رسیدن به عنوان یک کار ماندگار و اثربخش باقی می ماند.

گفتنی است شهرستان بیجار دارای ۶ کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی با سه هزار عضو فعال است.

ارسال نظرات