خبرهای داغ:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان واگذاری پروژه طلاکاری و ترمیم گنبد حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) را لطفی الهی برای مردم استان دانست و از اعزام 14 نفر نیروی متخصص جهت خدمت‌رسانی در انجام این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۵۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از اعزام 14 نفر نیروی متخصص جهت نوسازی گنبد حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: طلاکاری و ترمیم گنبد حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) یک لطف الهی است که خداوند به مردم خوزستان عنایت فرمود.


وی در توضیح این پروژه اظهارکرد: گنبد حرم علوي 10 هزار خشت دارد که باید نوسازی و طلاکاری و پس از فرآیندی نصب شوند. هزینه هر خشت 500 هزار تومان است که مردم استان می‌توانند خریداری و به نیت خود در این حرکت معنوی و ارزشی مشارکت کنند.


موسوی با اشاره به استقبال خوب مردم استان از این حرکت، گفت: مساحت گنبد 650 متر مربع است. قرار داد 18 ماهه‌ای به امضا رسید که پیرو آن کارهای مقدماتی از قبیل تجهیز و استقرار کارگاه نوسازی و تعمیر از محرم امسال آغاز شد.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: هر خشت 17 میکرون طلا نیاز دارد. در حال حاضر تجهیز کارگاه‌های طلاکاری، صافکاری و دیگرکارگاه‌های مورد نیاز ترمیم و نوسازی گنبد در دست اقدام است.


وی گفت: انجام این پروژه 100 کیلو طلا نیاز دارد که متولی حرم و مردم شیعه نجف آن را تقبل کردند. برآورد ما 100 کیلو طلا برای نوسازی و طلاکاری گنبد است و تا 50 کیلو نیز پیش بینی شده است. بقیه هزینه‌ها از جمله تجهیز کارگاه‌ها، تعمیر و نصب بر عهده مردم خوزستان است.


موسوی با بیان اینکه نیروها به طور منظم در کارگاه‌ها حضور دارند، از مردم استان و تمام صنوف و اقشاری که نسبت به این کار ارزشمند توجه دارند، قدردانی کرد و افزود: نیروهای فنی و متخصص بیش از حد مورد نیاز وجود دارند و بنا به نیاز نیرو به نجف اشراف اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها