اولین مدرسه هوانوردی کشور در مازندران تاسیس می شود

دبیر دومین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ گفت: نخستین مدرسه هوانوردی کشور در مازندران تاسیس می‌شود و از مقطع دبیرستان دانش‌آموز جذب می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۸۷۳۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رضا خسروی در نشست خبری نخستین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در شمال کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین موضوعی که در دوران پساتحریم به آن پرداخته شد مبحث هوایی کشور بود که تحریم‌های آن برداشته شد، افزود: به گفته مسئولان حدود 120 فروند هواپیما در روزهای اخیر خریداری شد و براساس ارزیابی‌ها این تعداد هواپیما در کشور بیش از 12 هزار شغل جدید ایجاد می‌کند اما ما حدود هزار نفر نیروی انسانی در این حوزه داریم.

دبیر دومین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه ایجاد 21 هزار شغل جدید در حوزه هوایی فرصت طلایی برای مازندران به‌وجود آورده تا سهم قابل توجهی داشته‌باشد، تصریح کرد: این جشنواره ایجاد کسب و کار جدید در حوزه هوایی کشور را دنبال می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هر موضوعی در کشور با پایه‌گذاری علم پیشرفت می‌کند، افزود: مازندران 22 خلبان شهید دارد که جایگاه این استان را در کشور در حوزه هوانوردی ارتقا داده‌است.

خسروی بیان کرد: فناوران حوزه هوانوردی مازندران در سطح بالایی قرار دارند و دانشگاه‌ها، مراکز رشد فناوری و پارک علم و فناوری در حوزه باید فعالیت فناورمحور انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ایجاد نمایشگاه صنعت هوانوردی بیش از 20 شرکت صنعت هوایی و هوانوردی حضور دارند، ادامه داد: بعضی از صنایع بسیار سنگین است و قابل حمل به این جشنواره نیستند اما ما تلاش کردیم هرچه که قابل حمل است در این جشنواره به نمایش گذاشته‌شود.

دبیر دومین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ با بیان اینکه مشاهده موتور یک هواپیما و جنبه‌های آموزشی آن در حاشیه این جشنواره برنامه‌ریزی شد، اضافه کرد: محدودیت‌های ما در بخش پروازی زیاد است اما تلاش کردیم بسیاری از این مجوزها را دریافت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم یک هلیکوپتر کبری در این نمایشگاه داشته‌باشیم که نماد شهید کشوری است، افزود: نیروی هوایی کشور اعلام آمادگی کرد و این افتخارات به خاطر دلاوری خلبانان مازندرانی است.

خسروی با بیان اینکه بیش از 12 مرکز هوانوردی کشور وابسته به مگاپارک هوانوردی استان مازندران هستند، تصریح کرد: همایش علمی با حضور متخصصان هوانوردی کشور برگزار می‌شود و زیرساخت‌های موجود را بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار این جشنواره کلاس‌های توجیهی هوانوردی با حضور متخصصان و خلبانان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مخاطبان این جشنواره در تمامی سنین از مدرسه تا دانشگاه هستند و در پایان دوره آموزشی به مخاطبان گواهینامه معتبر اهدا می‌شود.

دبیر دومین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ از تاسیس نخستین مدرسه هوانوردی شمال کشور در مازندران خبر داد و گفت: به برکت جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ نخستین مدرسه هوانوردی کشور در مازندران تاسیس می‌شود و از مقطع اول دبیرستان دانش‌آموز پذیرش می‌کند.

این مسئول تفاوت این جشنواره را با دیگر جشنواره‌ها در نگاه عملیاتی دانست و افزود: مدرسه هوانوردی در یکی از شهرستان‌های بابل یا ساری تاسیس می‌شود.

خسروی با بیان اینکه هفته گذشته در کشور ترکیه اتفاق خوبی افتاد و با دو دانشگاه این کشور صحبت‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن انعقاد پروتکل همکاری بین دو دانشگاه در ترکیه بود، ادامه داد: دانشجویان بخشی از مراحل تحصیل خود را در ترکیه، اروپا و ایران طی خواهند کرد و این مسئله برای نخستین‌بار در کشور است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده این جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، اظهار کرد: تبادل دانش و فناوری در حاشیه این جشنواره صورت می‌گیرد.

دبیر دومین جشنواره هوایی و هوانوردی سیمرغ از تعامل ارزنده فرماندهی هوانیروز کشور برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خبر داد و بیان داشت: هواپیمایی ماهان اعلام آمادگی کرد و یکی از خروجی‌های این جشنواره می‌تواند به‌کارگیری فرزندان شهدای هوانیروز در حوزه هوایی کشور باشد.

وی گفت: بیشتر آب‌بندان‌های استان مازندران قابلیت فرود هواپیماهای دوزیست را دارند که با بهره‌گیری از این صنعت می‌توان به حوزه گردشگری کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها