خبرهای داغ:
فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان:

تحلیل علل پیروزی انقلاب بدون بررسی شخصیت امام خمینی ناممکن است

فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان گفت: انقلاب اسلامی ایران، در نوع خود، و نیز در مقایسه با دیگر انقلابهای جهان، از لحاظ تکوین، حرکت، روند و نتیجه آن دارای ویژگیهای کم نظیری بود.
کد خبر: ۸۶۲۸۶۳۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده حوزه ثارا... سپاه بوکان در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه فجر با بیان اینکه تحلیل علل پیروزی انقلاب سال 1357 بدون بررسی شخصیت امام خمینی ناممکن است گفت: امام خمینی هیچ نوع سازمان سیاسی و نیروهای نظامی در اختیار نداشت، بلکه ستاد رهبری او، در خارج از ایران بود، از «مسجد» به عنوان سنگر مقاومت و مبارزه استفاده کرد و در اوج انقلاب، وارد ایران شد.

سرهنگ پاسدار جواد نجفیان تصریح کرد: صراحت‌بیان، بی پروایی و شجاعت فوق العاده و کم نظیرامام خمینی بود که بسیج توده‌ها را جلب کرد ، تا بدان حد که با صدور یک پیام، از چند هزار کیلومتری ایران، توده‌های مردم، به خیابانها می‌ریختند و سینه خود را در برابر آتش مسلسل‌ها قرار می‌دادند.

وی با بیان خصیصه بارز هشیاری و موقعیت شناسی امام راحل افزود: در دورانی که مال اندوزی، تجمل گرایی، فساد و نادرستی، در میان طبقه بالای جامعه، حتی میان برخی از روحانیون، رواج یافته بود، امام خمینی، همان زندگی بسیار ساده و بدون تکلف گذشته را حفظ کرد و در شناسایی جامعه ایران، تبحر خاصی داشت و زمان شروع مبارزه و حمله را به خوبی تشخیص داد.

سرهنگ نجفیان اظهار کرد: امام راحل در دوران چهارده ساله تبعید، با ایراد سخنرانیها، ارسال پیامهای کتبی و شفاهی به وسیله کاست، مردم ایران و جهان را از نقاط ضعف شاه و فساد و بیدادگری رژیم او، آگاه ساخت، همکاری دولت ایران با اسرائیل غاصب، وابستگی اقتصادی، سیاسی و نظامی ایران به غرب بالاخص به‌آمریکا، غارت بیت المال، خرید روز افزون جنگ افزار، نابودی کشاورزی، بالا رفتن قیمتها، ثروتمندتر شدن اغنیا و فقیرتر شدن مستضعفان، پایمال کردن قانون اساسی، سرکوب مخالفان، اوجگیری فساد در همه شئون کشور و....از مواردی بود که در بیانات و پیامهای امام خمینی بدان استناد می‌شد و شاه را عامل همه نابسامانیها، می‌دانست و لزوم اتحاد همه قشرهای جامعه را برای ادامه مبارزه تاکید می‌کرد.

ارسال نظرات