خبرگزاری بسیج: به همت حوزه بسیج شهید صدوقی شبستر، دوره آموزش رباتیک برای بسیجیان علاقه مند برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۶۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، فرمانده حوزه بسیج شهید صدوقی شبستر، گفت: در این آموزش، بسیجیان با علوم الکترونیک، مکانیک و برنامه نویسی ربات، ربات مهد(ربات کوچولوی من)، ربات روبو وار،کیتا روبو و سنسوروبو آشنا شدند.

جواد دیزجی آموزش مهارتهای فنی و نرم افزاری در حوزه مباحث کامپیوتری برای بسیجیان را موثر ارزیابی و بیان کرد: با برگزاری کلاسهای آموزشی نرم افزاری می توانیم بنیه خلاقیت فکری و ابتکاری بسیجیان را ارتقا دهیم.

وی افزود: در ربات مهد، بچه ها با اشکال هندسی و مکانیک ساده ربات آشنا شده و می توانند برای خود ربات ساده(ربات رالی) بسازند.

دیزجی ادامه داد: در روبو وار که برای رده سنی 7 تا 12 سال است، بسیجیان ضمن یادگیری مکانیک ربات، می توانند طرز ساخت منجنیق، تله کابین، ربات جنگجو، آتش نشان و فوتبالیست را یاد بگیرند.

وی با تاکید به اینکه کیتا روبو برای رده سنی 10 تا 16 سال است، اظهار داشت: بسیجیان در این کلاس آموزشی با چهار ربات نور یاب، مسیر یاب، حل ماز با برخورد و حل ماز بدون برخورد و همچنین با مدارات و قطعات الکترونیکی آشنا می شوند.

به گفته دیزجی در دوره سنسوروبو نیز بسیجیان با یادگیری برنامه نویسی، می توانند با خلاقیت خود برای ربات برنامه تعریف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در پایان هر دوره مسابقاتی برگزار می شود که بسیجیان در صورت برنده شدن، به ترتیب به مسابقات بالاتر(شهرستانی، استانی و کشوری ) راه می یابند.

ارسال نظرات