عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در سفر آقای روحانی به اروپا، در ملاقات با سران ایتالیا و فرانسه؛ شاهد هیچ گونه دفاع و طرح ارزش ها و موضع گیری‎های انقلابی و اسلامی از جانب او نبودیم.
کد خبر: ۸۶۲۸۵۶۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور در سفر به اروپا اظهار داشت: یکی از انتظاراتی که از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی وجود دارد این است که زمان حضور در خارج ازکشور، در طول تمام مذاکرات از اصول و ارزش‎های انقلابی دفاع کرده و صراحتا آن را مطرح کنند، ولو اینکه طرف مقابل با این ارزش ها مخالف باشد یا برای آنها مهم نباشد.

نقوی حسینی در ادامه تصریح کرد: در سفر آقای روحانی به اروپا، در ملاقات با سران ایتالیا و فرانسه؛ شاهد هیچ گونه دفاع و طرح ارزش ها و موضع گیری‎های انقلابی و اسلامی از جانب او نبودیم.

وی گفت: متن مذاکرات بیشتر پیرامون مسائل مورد علاقه غربی‎ها وموضوعات کاری و اقتصادی بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس بیان کرد: در مسائل ارزش‎های انقلابی وانمود می‎شد آنچه که غربی‎ها می‎گویند مورد پذیرش ما نیز است؛ در حالیکه ما با غربی‎ها در اصول و ارزش‎ها اختلافات خیلی عمیقی داریم و دعوای اصلی ما با غرب بر سر ارزش‎ها، آرمان‎های انقلاب اسلامی و باورهای دینی ماست و گرنه نوع مراودات اقتصادی که هیچ وقت مورد چالش نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خاتمه خاطرنشان کرد: از رئیس جمهورو دستگاه دیپلماسی انتظار داریم در این نوع نشست‎ها از مواضع انقلابی و ارزشی کشور دفاع و مطرح شود.

ارسال نظرات